Läkar besök

Idag har jag varit med Neo hos läkaren, började med att han fick  ett rött stort märke på benet i måndags som riktigt hettade, på tisdagen upptäckte jag att ungen var full i röda prickar/blåsor på fingrar i händerna, i munnen osv, han verkade inte särskillt besvärad el så, men på kvällen var han hysterisk de enda som hjälpte var att bära honom inte en enda sekund kunde han tänka sig att vara på golvet, gav honom en panodil i syfte att ev lindra obehaget.
Han knoppade in redan 18.30 o har sovit relativ hela natten.
På morgonen idag bestämmde jag att de kanske var bäst att gå till läkaren o få klarhet i vad de var för något o om de smittar, de var tydligen bara ett virus han åkt på nu eftersom han redan har öroninflamation o nedsatt imunförsvar, stckars min lilla rumpnisse.
Efter läkar besöket gick vi upp till farmor o farfar o åt lunch o vilade lite, tittade på när farmor kokade lingon dricka till oss, lekte lite med katten (läs dra honom i svansen) :-)

Tog oss en tur ut med bilen till Rutvik o deras Outlet butik, skiiit fina grejjer billigt, köpte en farsdags pressent till pappa Lars o en body o ett par camo strumpbyxor till Neo.
Lars har åkt iväg för att spela poker med sina kompisar så jag o Neo ska ta o hoppa i ett bad nu, eler Neo ska bada o jag duschar o försöker hålla honom i srtyr så han inte river hela badrummet :-)

Idag har jag haft massa obehagliga onda SD inget som håller i sig me de river o sliter o trycker på åt alla håll, tror absolut inte bebisen har tänkt komma före BF även om man önskar.

Tjingeling nu kallar Neo på maaaammmmaaa :-D

Välkommen till min nya blogg!

Så nu har jag som alla andra skaffat mig en blogg, ska uppdatera den så ofta jag hinner med intressanta och ointressanta händelser i våran tokiga lilla familjs liv.

För er som inte känner oss kan jag berätta att i hushållet bor mamma linda 26 år, mamma till Neo o snart ett syskon, sambo till Lars 30.
Vi bor i hus på Bergnäset o trivs kanon bra.
Efter ett par vilda år har jag hittat mig själv o de liv jag vill leva, lungt o tryggs med mina älskade.

RSS 2.0