Fredag

Fortsatt härligt väder, jag o Nike har varit på stan idag (som alla andra i Luleå) shit va folk de var, fick halvt panik o stressade.
Blev lite presenter till Tilde som fyller 3 idag (Grattis) o så köpte jag lite till mig själv.
Varit/är ute på gården o leker o solen, ätit glass o byggt sandkakor med barnen.
Ska på börja middag för sen ska jag till Frida o fixa fransarna, tack Frida att du ställer upp, ser fan inte klok ut, men snart ska  väl de vara löst.
Tänkte jag o L ska mysa lite ikv med glass o chips när barnen lagt sig.

Blev ett kort inlägg, skriver kanske mer sen..

Neo o "hans" Tilde


Kortis

Underbar morgon, vaknade 05.45 av Nike gallskrikande i sin säng, 2 vällingflaskor senare snoozade hon.
Neo kom in till oss o ville se Byggare bob, låg o surfade med datorn tills de var dags för frukost, nu är alla klädda o Neo o Lars har precis satt sig i bilen på väg till dagis o L ska jobba.
Beroende på väder så ska jag fortsätta måla våra utemöbler vid grillplatsen, om det blir regn blir vi inne o bakar bullar.


Energi

Har haft 2 riktigt jobbiga dagar, riktiga ADHD/aspie dagar o känner att min hjärna gått på högvarv, fått absolut NOLL gjort, varit ledsen o nedstämd, något som ligger o gnager men jag vet inte vad.
Tog mod till mig o ringde för 1511 gången till min kontakt sjuksköterska som är mellanhand mellan mig o min upptagna läkare ang mina mediciner som jag inte anser hjälper särskillt.
Hon skulle lämna ett meddelande till honom om att skicka in licens ansökan om ett annat preparat som jag förhoppningsvis ska få prova o bli hjälpt av.
Lars jobbar o Neo är på dagis, vi har förresten fått beviljat att Neo ska få vara på dagis måndag - fredag 9 - 15 o det fu kar jätte bra, han verkligen älskar dagis.
Har aldrig tvekat om att utöka tiden, trots att man stött på folk med annan åsikt här i bloggen för drygt 1 år sen då jag tog upp det, det är för mig OCH mitt barn.
Nike har förresten fått plats på Neos avd o börjar 10 augusti, kunde inte bli bättre, han kommer nog vakta sin syster de första dagarna för när vi är där får ingen ta på Nike, det är hans syster =)

Nu är det klart, jag ska operera mig efter sommaren, ska återuppta kontakten med kirurgen o gå igenom igen om storl o typ.
Boka tid för operationen, ser fram emot att få det gjort, detta är ju något jag önskat sen jag var 13-14 år o gjorde när jag var 21, blev tyvärr aldrig nöjd med varken utseendet el storl så har känts väldigt viktigt att få göra detta o känna mig nöjd.

Nu ska jag o Nike gå o handla o baka en Banan-kladdkaka


Underbara låt!



Helgen

Tack för tipsen ang telefonen, den gick att rädda så Nike är förlåten.
Helgen har gått riktigt fort, fredags var vi på föreläsning om ADHD & Aspergers (vilka jag har) var verkligen intressant att lyssna o kunna känna igen sig i mycket, fick även möjlighet att prata med några som haft sina diagnoser längre o ätit medicin länge än jag gjort, fick lite tips då jag har problem att hitta en dos som fungerar för mig, just nu är jag uppe i väldigt hög dos o tycker inte att de hjälper särskillt, Lars märker skillnad men jag gör de inte.
Ska ringa min läkare imorgon o fråga om vi inte kan byta ut medicinenn helt, äter nu Concerta & Ritalin.
Morgondos på 54 mg, Lunch 36, Middag 20 mg, alltså 110 mg totalt.

Igår hade vi lite sovmorgon, skönt att vakna upp till vackert väder, efter frukosten blåste vi ut på Axfood o köpte nästan 11 kg kött, blev Entrecote, Fläskkarre o tjocka "restaurang hamburgare", nu klarar vi oss någon vecka.
På eftermiddagen var vi bjudna till min mamma o sambo på middag, blev grillat kött, potatisgratäng o sallad, efterätt Jordgubbar o glass.
När Lars o Nike åkt hem så kom Martina, Emelie o Linnea o hämtade mig, vi blåste iväg till Boden för lite jobb.
Var bra med folk ute men känner efter ha jobbat hur tom jag blir, är som en urladdning o just igår kände jag völ inte att jag hade särskillt mycke energi, men kan ju inte ha de varje gång.

Dagen har vi spenderat ute på gården, lekt i sandlådan, solat, hängt med grannarna barnen har lekt, vi har grillat o spelat lite fotboll, hundarna har härjat o alla verkar nöjda.
Nu ska jag göra Neo sällskap i soffan o varva ner till Bilar.


Ambivalent inlägg

Dagen har inte varit vidare bra än så länge, var hos läkaren idag (som jag eg hade tid hos igår men dom hade "felbokat" mig) Nike var missnöjd i vagnen så gav henne min mobil att pilla lite på medans läkaren undersökte lite, nör jag sen tar den av henne har hon tok dregglad över hela telefonen som nu är trasig!? åh så klantigt av mig att ge henne den men var så stressad att få henne nöjd så vi blev klar på VC, nu får jag skylla mig själv =(
En kär vän sa på MSN att de drabbar sällan de fattiga, men vilken tröst då man fick.
Gjorde omelett till lunch som smakade blää, kommer förbli negg hela dagen o ska efter hämtat Neo på dagis tröst handla på konsum så vi kan baka nererstop kakor.

Hon är sötast ändå



Neverstop Cookies

250 g Smör
1,4 dl socker
1,4 dl farinsocker
1 tsk vanilinsocker
4-5 dl vetemjöl
1 tsk bikarbonat
2 ägg
1 påse Neverstop

175 c i 10 min


Måste visa hur fin min toa blev, ja som Lars renoverat åt mig, spegeln med inbyggda lampor i är inte med på bilden så får lägga upp en ny bild sen.

Absolut ingen rubrik =)

Har helt enkelt inte haft lust att blogga
Helgen har inte varit nå vidare, legat på sjukhus från lördag till måndag, nu känns de lite bättre men har fortfarande ont o har feber, ska få komma till läkaren imorgon o ta lite prover o få ngt mot smärtan.
 
Barnen växer & kan inte förstå att min Neo blir 3 år på mindre än 2 veckor, var tar tiden vägen?
Den går verkligen fort sen man fick barn.

Ser fram emot fredag då ska vi på föreläsning om Aspergers & ADHD, farfar ska ha barnen undertiden o sen följer Neo med dom ut till stugan o myser, sitter o kollar recept tänkte göra något gott att äta efter Nike lagt sig, hittat ett recept på en asiatisk marinad till kyckling som jag tänkt vi (lars) :-) ska grilla på spett med grönsaker.
Lördag skulle jag kunna tänka mig att åka med Nike o kanske bada? vi får se.

RSS 2.0