Tidig morgon

Rubriken i förra inlägget var kanske lite väl, men men =)

Oh my vilken dag so far, vaknar runt 6, skulle med Neo på läkar besök på sjukhuset kl 8.30 så lika att vara ute i god tid då, 7.06 satt vi på bussen, de var ett tag sen Neo åkte buss o allt var ju grymt spännande.
Våra med resenrer fick sig några goda skratt han satt o petade näsan o smakade o sa *Mmm* fråga mig inte var han lärt sig det, dagis mest troligt =)

Det gick bra hos läkaren iaf de gjorde ett hörseltest som inte var så bra men läkaren sa att hon trodde de berodde på att han har vätska bakom trummhinnan, vi ska få tid för operation av Neo's öron, dom ska sätta n ett rör så han slipper alla öron inflamationer.

Uppdaterar sen om jag har nåt att skriva.

Fest o bakfylla

Så har man som jesus gjorde återuppstått, var ut med mina gummor Piga o Fjällborg i söndags, det var verkligen länge sen vi var ut tillsammans, sommaren 05 om jag inte minns fel, kan säga att den sommaren var riktigt galen, vi var alla singel o bodde mer el mindre hemma hos mig i min 2 a på varvet, sova de gjorde vi nästan aldrig heller var mest fest o dagen efter häng i soffan på balkongen o skvallrade, shoppade  el så tränade vi på gymmet, den sommaren tränade jag massor, 7 dagar i veckan vissa dagar 2 gånger per dag o åt så hälsosamt , hade inte tackat nej till att få tillbaks den kroppen, men måste faktiskt inse att jag fött 2 barn innom 2 år o de finns dom som ser värre ut bara efter 1, kanske ska ge de lite tid var ju inte ens 4 mån sen sista barnet.
Behöver väl inte gå in på närmare detaljer m våran galna sommar, det kan jag i så fall göra i ett lösenords skyddat inlägg för dem som är nyfikna. =)

Just ja som jag skrev jag var ut, trodde jag skulle känna att jag saknat det med icket, de var samma folk ute som sist jag var ut för 15 månader sen, samma visa som alltid, lite skratt retande att man kommit någonstans medans en del bara lever för helgerna o fest shit tänk att man levt så.... Tragiskt.
Förresten ser de ut att bli utgång på lördag igen, Emelie du bara måste fixa barnvakt o följa med ut =)


I'm yours

Ingen utgång ikv, hade planerat att gå ut ikv men den planen gick käpprätt åt, de var magsjukor o folk som inte fick barnvakt,  sen känner jag mig inte alls helt kry så får skjuta upp de till nästa helg el något.
Planen var ju att mormor (mamma) skulle ha barnen o hon ville fortfarande ha det så vi kanske går ut o äter, sen skulle jag verkligen behöva rensa mina överfulla garderober dörrarna går inte att stänga o kläder bara vräker ut ur garderboerna kanse passar på att göra de om barnen inte är hemma.
Har insett att jag faktiskt måste göra mig av med massor som jag aldrig mer kommer kunna ha på mig, känner ju att mitt bäcken har gått ut, el ja höfterna har blivit MYCKET bredare så kan ju glömma att komma i mina 26 or på jeansen o heller inte kunna ha mina 34 - 36 på tröjor/toppar.
Det som gjort att jag inte kastat allt är att det är ett antal 1000 lappar o känns ju hemskt att behöva kasta kläder som fortfarande har prislapen kvar.

Igår vart de stugan, underbart väder när vi vaknade solen strålade men de var rätt kallt, åkte ut vid 10 tiden så var framme efter 11, blev serverade pizza till lunch av farmor, hon lagar alltid så himla god mat.
Sen gick vi ut, åkte skoter i skogen en sväng på isen, det är helt underbart att bara åka ut, så befriande o mentalt avkopplande.
La oss på sofforna o läste massa skvaller tidningar o tog de väldigt lungt, Neo vägrade sova så vi tog hono i vagnen o gick ut medans farmor o farfar passade Nike inne, vi han knappt upp på vägen så sov han, gick väl en 30 min.
Vart budna på middag, lamm o potatis gratäng, man äter så sällan lamm men det är himmelst gott.


Gud så ointressant inlägg detta blev, men ja känner att jag tappat suget att dela med mig av mitt liv pga av avundsjuka vidriga människor.
Kommer mest troligt att lösenorsdskydda bloggen, ska fundera lite...

Tips.... Jason Mraz  I'm yours.. Den är så underbar!




Veckan som gått

Har varit sådär lagom händelserik o väldigt trevlig, startade Måndag men att gå ut o äta med mamma gänget, super trevligt att komma ut o hör o häpna vi pratade knappt barn, så de tjejer de åste vi göra om, nu när vi "tränat" kanske vi kan göra det med alkohol :-)

Tisdag var vi på babysång på morgonen, sen mötte jag upp Madde o Casper gick på stan för att hitta ett par jeans att ha på mig på lördag, efter några om o men hittade jag ett par på Gina, dom satt rikitgt bra.
Tog en fika på MCM o sen åkte jag o hämtade Neo mannen på dagis.

Onsdag lämnade vi Neo på dagis o sen åkte vi in till stan allihopa, medans lars skurade o städade solariet så passade jag på att sola, vet inte sist jag gjorde de trots att vi haft solariet i 2 år.... Nåja de var iaf hur skönt som helst o jag fick färg.
Klockan var inte mer än 9.40 då vi var klara o jag kom på att jag behöver alkohol haltiga drycker till lördag så passade på medans vi ändå var på stan, de var jag, några A lagare o penisionärerna som stod o väntade på att systemet skulle öppna.
Jag kände mig rätt bortkommen där, var ju nåt år sen man handlade, men de fick bli Vodka iaf, som jag blandar med Tequila rose o mölk o massor med is, lovar de är galet gott! Sen är de ju en bra bas om man bestmmer sig för drinkar, målet är ju såklart att bli full o ha kul, fast de kanske man inte bör då man är mamma!?!? Eller vad säger mina experter *S*

Idag är de då torsdag, skärtorsdag o jag ska strax väcka Neo o klä honom o sminka lite, dom fick vara påskkärringar/gubbar på dagis idag o klart killen vill de =)
Sen blir de stan med Therese o Oliver, lunch o kanske man hittar nåt fint til sig själv el barnen.
Lars vann i pokern igår så jag fick oxå en penki att spendera, ha tyckte jag skulle spara den till helgen.

Börjar känna mig förkyld, tror de är en viss liten fröken T som smittat mig,får se om jag klarar mig iaf för att vara förkyld nu nr de är påsk o man ska vara ute That's NOT so hot =)

Alltså

Ja jesus jesus, var ska jag börja?!?!
Tänk så upprörda folk blir över så lite, ta för *** o lägg er energi o gå med i nån förening e liknande.

Läsare - Släppa honom vind för våg har jag inte riktigt gjort var ju inte så att han fick springa fritt i butiken i ordets bemärkelse utan att han inte satt i vagnen kanske måste vara övertydlig för att ni små mamma poliser ska fatta.
Nej hon var inte där i 2 dygn utan åkte på fredag kväll, eg inget jag behöver sitta o försvara, men men.
Känns de bättre nu när du fick klanka ner på mitt föräldraskap?

Mela - Förstår inte varför du är så feg o gömmer dig bakom något annat namn o nu har jag kollat tillbaks på ett annat neg inlägg från en blogg jag skrev för nån vecka sen o där kallar du dg för "anna läsare" ja du har ju fantasi iaf.
Tycker inte du ska dömma mitt föräldraskap, bara för att jag väljer att ha Neo på dagis o du Engla hemma gör inte dig till en bättre mamma.
Du måste som du säger ha ett jäkla tristliv hemma med dina barn när du måste "hoppa på mig" ang hur vi har barnvakt till våran 3 månaders bebis, gud vilka hemska föräldrar vi är som lämnar bort henne från sen fredagkväll till idag,
Vad ska vi med barn till då kanske du tycker.
Alla får ju ha åsikt om saker inget mer med de men stå då för fan för de du tycker.
Du bara måste förklara för mig vad som är så konstigt med att lämna bort sitt barn 1 natt el 2!!!!!

Helgen

Har varit rätt så bra, I fredags fyllde Lars år så vi hade lite kalas här hemma med tårta o lite fika, min mamma ville gärna ha Nike då hon var gräsänka i helgen o såklart fick hon de för inte tackar man nej till lite sömn.
När allt besök hade åkt o Neo somnat åt vi min nya favorit OLW's flamin hot cheez crunchers syndade med cola.  Sen badade vi bastu o duschade, super mys bara sitta o surra i det behagliga mys ljuset i bastun.
Kollade utröstningen på Let's dance o sen krachade vi i säng efter 22.30 o kollade lite TV innan jag somnade gott.

Lördagen vaknade Neo redan 06.45 så var bara upp o hoppa, de gick rätt sakta fram till kl var 11 då begav vi oss ut mot storheden o fikade på TREND, dom har riktigt gott fika men s sur o otrevligt personal så de goda, men dyra fikat smakar inte riktigt så gott när man möts av otrevlig personal.
Gick in på Coop en sväng o kikade o Neo fick springa fritt i butiken, såklart sprang han till en korg med påskägg o började kasta o ropa ÄÄÄGGGG.. FÅÅÅÅÅÅÅ =)
Hem o laddade för hockeyn o mamma ringde o "erbjöd" sig att ha Nike 1 natt till, eftersom de blev sisådär med sömnen natten för mig så fick hon det, snäll jag är va :-)

Så idag är det söndag, känns rätt trist, vet inte varför men jag har alltid hatat söndagar, o just idag suger verkligen vädret.
Annars hade vi gjort fika o gått ner på isen men vem vill sitta där o huttra med smörgås o choklad i snöstorm?!
Mamma ringde för en stund sen o meddelade att allt var bra, Nike har haft bajs kalas idag igen, genom hela bljöjan o på kläderna, vilket såklart inte gör nåt, då hon blivit vldigt hård i magen sen vi gick över på NAN2.
Har köpt Laktulos så de hjälper henne lite, ska börja ge henne katrinplommon pure snart de känns mer skonsammt för magen.
 
Hade tänkt bjuda på bilder men för tillfället går de inte.

Bilder

Bilderna i förra inlägget funkade inte.
Försöker igen.

GetAttachment.jpg
GetAttachment1.jpg
GetAttachment2.jpg
GetAttachment3.jpg
GetAttachment4.jpg
GetAttachment5.jpg
GetAttachment6.jpg

Läkar intyg

Vi har då som sagt fått intyget för Neos utökade tid på dagis, tyckte läkaren hade skrivit de riktigt bra o stundtals lite komiskt.
Lyder följande.

INTYG gällande Neo arvidsson '''''' - '''' till förete ansvarig barnomsorg luleå kommun

Modern kommer idag till undertecknad med Neo för att få ett intyg att bifoga ansöknan om utökad tid på förskola. Detta för att kunna hantera Neo's höga aktivitets nivå.

Modern berättar att pojken hemma har det väldigt svårt att ta det lugnt, sitter i princip aldrig ocj leker, utan springer snabbt i väg o hittar på andra saker. River o sliter i saker o slår ofta sin mamma oc 3 månader gamla lillasyster. Är trotsig och har även med stöd svårt att koncentera sig på en sak mer än några få sekunder.
Modern berättar att Neo varit motorisk aktiv sedan spädbarnstiden.

Vid dagens undersökning sitter Neo endast still en kort stund i moders knä och springer resten av besöket runt i mottagnings rummet o river o sliter i allt möjligt.

Undertecknad kan idag inte göra en mer objektiv bedömmning, eftersom den utredningsverksamhet för misstänkt hyperaktivitet som finns innom landstinget är tillgänglig först från början av skolålder.

På moderns beskrivning av hemsituationen o mitt eget intryck av pojken, har jag dock förståelse för föräldrarnas önskan om utökad tid på förskolan för Neo, för att både bättre kunna ta hand om lillasyster o ha högre tolerans för Neo, då han är hemma.

Så ser iaf intyget ut o jag känner mig rätt nöjd med det, var o lämnade in de idag så fr se hur länge det kan ta för luleå kommun att få fingrarna ur o handlägga ärendet.

Bjuder på lite bilder från vi var hos Nea o Alvina o lekte


Neo o Alvina leker med dockan Nike



Familjebild =)


Hoppa bäjbis


Hon är verkligen SÅ söt


Hr har vi den AKTIVA =)


Och hans syster

FETTO =(

Nu jäklar är det slut på allt snask o fett, fy så fet jag blivit, aldrig varit såhär tjock som jag är nu.
Känns hemskt o jag mår så dåligt, måste ta tag i det NU men vet inte hur jag ska klar de då jag mer el mindre blivit hela socker beroende o besatt av fika o liknande.
jag ska gå ner minst 15 kg o de ska göras innon någon månad.
Ska börja äta nyttigare o promenera, återuppta träningen känns rätt så långt borta med denna fläsk kropp, skulle inte ens visa mig på Nautilius nu.

Fick intyget från läkaren i torsdags så ska lämna de imorgon, ska skriva av vad han skrivit för vissa saker var rätt komiska.
Nu ska jag röra på fläsket till soffan o kolla hockey.
Någon som har tips på hur man gå ner i vikt bra o fort någon metod som funkar...

RSS 2.0