Skit tråkigt inlägg

Vill bara visa mina super fina ögonfransar som Frida har gjort, är toknöjd o känner mig så fin så.
Grymt sköt att komma bort en stund o snacka skit medan ngn pysslade om en.






Lite bilder på Myran som Therese efterlyste :-)



Mår inte alls bra just nu, berättar mer imorgon när jag vet vad som är fel på min lever.


ADHD & Aspergers syndrom



Så himla dålig på att uppdatera bloggen, ska bli ändring på det.
Dagarna o veckorna verkligen springer iväg med rasande fart, hinner inte ens bli måndag så är det helg igen, nåja ska inte klaga våren är här, kan bara bli bättre.

Som jag berättat förut har jag nu gjort utr för ADHD och Aspergers, jag har både och..
Hur känns det? jo det känns bra att äntligen fått vet varför saker varit som dom varit o varför "jag är som jag är", idag ska jag till läkaren och få medicin mot ADHD'n o stämnings stabiliserande medicin för att jämna ut toppar o dalar i mitt mående.
Klart jag ska erkänna att det känns lite ledsamt o kanske till o med lite bittert att ingen såg det här när jag var yngre och gick i skolan, jag hade kunnat få hjälp redan då.
Samtidigt är det ingen ide att tänka så, inget jag mår bättre av ändå, men ni förstår säkert känslan?!

En del kanske tycker det är oklokt att dela med sig av såna personliga skaer i bloggen, men jag ser bara möjligheter i det, främst att få okunniga att förstå vad ADHD och Aspergers egentligen är.
Vet att många tror att ADHD är  "dom här jobbiga ungarna man minns från skolan som bara förstörde o aldrig kunde sitta stilla, dom som bråkade o levde rövaren" riktigt så är det inte men får man inte den medicin o hjälp man faktiskt behöver så blir det lätt så, när ingen ser el hjälper.

Väljer att dela med mig av detta för det finns sån okunskap o fördomar mot människor med funktionshinder, tyvärr.

Hemma har vi ett avslappnat förhållande till detta, men såklart inse allvaret i att faktiskt ha ett neuropsykiatriskt funktionshinder.
Vi kan skoja om det o jag kan säga "idag har jag en DAMP dag, ursäkta om jag pratar oavbrutet o gå på i 200" el "nu var det Aspie som kom fram o tog över" =)
Nu låter detta lite schizo kanske, men vi tycker det är bra.



 


Lovar du ...

Lovar du att vara ärlig? Lovar!

Du heter: Linda

Smeknamn: Inget

Låt som när du är ledsen sörjer till?: Ingen speciell som jag kan komma på, men låtar med texter som berör mig, saker jag upplevt.
Beroende av: Musik

Vad tror folk om dig?:  Jag vet inte säkert, men tror att jag kan uppfattas som hård o kall, lite bitchig till och med.
Stämmer det?: Verkligen inte, jag är hård o kanske svår att komma nära, märker jag att någon redan har lite förutfattad mening om mig bryr jag mig inte om att försöka bevisa motsatsen heller.
De vänner jag har som känner riktiga linda skulle nog säga att jag är snäll o känslig.
Vad får du oftast komplimanger för?: Mina ögon o rumpa

Vad säger du för att imponera på någon?: Försöker verkligen inte ens.
Hur imponerar man på dig?: Oj svårt, att ha upplevt saker, tagit sig stark ur det.
Brukar du skratta för dig själv?: Absolut, ganska ofta ibland åt mig själv o när jag läser något roligt på datorn tex.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Nej inte ens idag"
Var bor du?: Luleå
Trivs du där?: Både och
Äger du några converse: Nej
Sprit, cider, vin eller öl: Sprit
Brukar du bli för full: Det har hänt, men dricker otroligt sällan

Är du allergisk mot något: Eh, kontrastvätska

Hur svarar du i mobilen: "Linda" el hej, beroende på vem som ringer
Vad har du för mobil operatör: Halebop

Vem ringde du senast?: Emelie

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Inget som behöver skrivas här

Antal timmar sömn inatt: 7 kanske
Sov du ensam: Nej med Lars o Myran

Brukar du komma i tid: Alltid
När mår du bra: När solen skiner och jag får umgås med de jag tycker om

När blev du fotad senast: Oj, av någon annan el?

Hur känner du dig nu: Inte helt okej

Vanligaste färg på dina kläder: Svart

Vad tycker du om fötter: Lite små äckligt

Vad saknar du: Att få bekräftelse på de msstankar jag har

Hade du en bra kväll igår: Jättebra, mysig o skön

Favorit dryck på morgonen: Ett glas vatten

Rakar du benen: Ja

När brukar du oftast gå och lägga dig: Kring 22

Är du blyg?: Ibland.

Sysslar du med någon idrott: Nej

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Attraktion, inte kärlek
Har du spytt offentligt: Jo det har väl hänt

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Haha.........
Är du nöjd med ditt liv: Överlag är jag nöjd, jag har allt man kan önska o kanske lite till, men önskar att få ro i min trasiga själ.
Är du bortskämd: Spontant skulle jag säga nej, men får nog ändå svara ja, men tycker jag förtjänat allt jag fått. 
Vad gör du i morgon: Sover till lunch, sen blir det umgås med familjen
Vad längtar du till?: Sommar

Har du bra vänner och äkta vänskap?: Jag har bra vänner ♥
Vad använder du för shampoo?: Toni&Guy Moisture Injection

Hur gammal är du: 27 år

Tycker du om någon just nu: Visst gör jag det

Gröna eller röda äppeln: Gröna
Vilken tid gick du upp idag: 6.30

Har du sovit i din egna säng inatt: Ja

Har du strumpor på dig nu: Ja, svarta med katter på

Är det okej att gråta: Klart det är, jag borde nog göra det oftare

När grät du senast: I måndags

Vad skulle du göra om du vann en miljon: Operera brösten, tatuera hela ryggen, köpa kläder, spara resten till barnen.

Bär du glasögon eller linser: Nej

Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej

Har du piercing: Det har jag.

Vill du gifta dig: Hoppas det

Vill du ha barn: Har två stycken o de känns som det räcker, kanske en sladdis sen.

Solar du ofta: Solarie ibland, på sommarn blir det inte så mycket, svårt att koppla av o njuta.

Är du bra på att laga mat: Det är jag nog, även om jag själv aldrig är nöjd med ngt jag gör.
Är du flygrädd: Oh ja.

Hur vig är du: Efter graviditeterna inte ett dugg.

Är du musikalisk?:

Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten.

Vilken är din favoritglass: Ben&Jerrys
Tror du på ett liv efter döden: Ja

Tycker du om sushi: Älskar, men äter bara Makirullar
Vad äter du helst när du ser på film: Godis, chips

Har du tandläkarskräck: Väldigt rädd
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Lite av båda

Vilken ögonfärg har du: Varierar, från Mörkt olivgröna till bara gröna

Har du någon gång gråtit dej till sömns: Ja det har hänt, men var länge sen

Biter du på naglarna: Ibland, om jag känner mig obekväm i ngn situation

Röker du: Jag gör ju tyvärr det 

Hur ofta tränar/motionerar du: Typ aldrig, ute på promenader, räknas de?
Senaste låt du hörde: Alias - In flames


Jag utmanar alla som vill...


RSS 2.0