En lista, igen =)

1. Hur gammal är du om fem år? 28

2. Vem var den sista du träffade? Svärmor o svärfar?

3. Hur lång är du? 165 cm.

4. Vilken var den senaste film du sett? Law abiding citizen

5. Vem ringde du senast? Mamma

6. Hur löd ditt senaste sms och till vem? ************************** till Maja

7. Var är dagens planer? Inte hunnit skaffa några planer än faktiskt

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Sms

9. Är dina föräldrar gifta, sambos eller skilda? Dom har separerat för länge sedan

10. När såg du senast din mamma? 1 vecka sen

11. Vilken ögonfärg har du? Gröna

12. När vaknade du idag? 06.00

13. Har du någon gång hittat en katt? Ja

14. Vilken är din favoritplats? Hemma

15. Vilken plats föredrar du minst? Kommer inte på

16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Ingen aning

17. Vad skrämde dig som barn? Mycket

18. Vem fick dig att skratta senast? Nike

19. Är du för ung för att äga vinylskivor? För ung är jag knappast, men kanske ointresserad av att äga

20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar

21. Sover du med eller utan kläder på dig? Utan, för de mesta

22. Hur många kuddar har du i sängen? 5

23. Hur många landskap har du bott i? 1

24. Har du någon gång spytt på fyllan? Har väl hänt

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Barfota

26. Är du social? Beror på

27. Vilken är din favoritglass? B&J

28. Vad skulle du göra om du vann en miljon? Tatuera mig massor, köpa fina saker, skänka pengar till välgörenhet

29. Tycker du om Kinamat? Ja, från Östrnspärla

30. Tycker du om kaffe? Nej nej

31. Vad dricker du till frukost? Blåbärs soppa el vatten

32. Sover du på någon särskild sida? Höger

33. Kan du spela poker? Nej

34. Tycker du om att mysa? Beror väl på vad som menas med mysa, typ mysa som i kramas så njae, mysa som att ligga i soffan o kolla film o äta ngt onyttigt o surra så ja

35. Är du en beroendemänniska? Verkligen

36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Nej

37. Vill du ha barn? Jag har redan

38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska, norska osv

39. Har du någonsin åkt ambulans? Ja

40. Föredrar du havet eller en pool? Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på? Skönhet (vitt begrepp)

42. Äger du dyra smycken? Ja

43. Har du någon gång testat narkotika? Ja

44. Vad var det senaste du stoppade i munnen? Blåbärssoppa

45. Vem är den roligaste människan du känner? Oj den var svår, vet faktiskt inte

46. Välj ett ärr på din kropp? I pannan

47. Vad har du för ringsignal? Alias - In flames

48. Har du kvar klädesplagg sen du var liten? Ja

49. Flirtar du mycket? Om man är singel ja

50. Vart togs din profilbild för din blogg? Hemma

51. Kan du byta olja på bilen? Nejje

52. Har du fått fortkörningsböter? Nej

53. Vilken var den senaste bok du läste? Konflikter, missförstånd & ensamhet - Återspegling av vuxna med Aspbergers syndrom.

54. Läser du dagstidningen? De händer

55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nej

56. Dansar du i bilen? Om de är en bra låt :)

57. Vilken radiostation lyssnade du på senast? The voice

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Min namnteckning

59. När var du i kyrkan senast? Drygt 1 år sen

60. Vilka personer utmanar du? Emelie bergman, Therese Wikman

Klippa mig

Har bokat tid för klippning nästa onsdag, men jag har ingen aning alls om hur jag ska klippa mig, jag har ju väldigt långt hår o är inte redo att kapa de, vill ta så lite som möjligt på längderna men ändå klipp frisyr.
Någon som har tips på vad? bilder? ge mig inspiration, annars blir de bara att toppa håret o de känns ju väldigt tråkigt.

Hade jag varit säker på att jag inte ångrat mig hade jag klippt kort, typ såhär

 


Tid över

Har alldels för mycket tid just nu (barnen är hos sin mormor o morfar) så passar på att nöta igenom alla bloggar o hittade denna hos Emilia.
Förresten satt igång med träningen igen, de var väl sisådär3.5 år sen el nåt, kände att de var dags o jag älskar det, får bromsa mig själv en aning, vill för mycket.
Nu tränar jag 4 dagar i veckan men hade önskat de gav något att träna 7 dagar i veckan.
Skaffat mig en PT som jag kommer träna med/träffa någon gång i månaden för att få hjälp att lägga upp träningen o göra den så effektiv som möjligt.

Vanligaste färg på dina kläder: Svart
Kan du laga mat: Absolut
Vad jobbar du med/pluggar du: Inget just nu
Vad har du på dig just nu: Leggings, linne o kofta
Har du någon fobi: Höjder, djuptvatten mm
Hade du en bra kväll igår: Helt okej
Vilket är ditt senaste inköp: Panodil
Din favoritdryck på morgonen: Blåbärssoppa
Projekt just nu: Lagar mat
Vilken tid gick du upp idag: 06.30
Var fick du dina senaste pengar ifrån: Julklapp tror jag
Har du sovit i din egen säng inatt: Ja
Vad hade du sönder senast: Min nagel igår =(
Senaste alkoholintag: Nyår
Har du haft mörkt hår: Ja
Är du morgonpigg: Rätt så
Vem snackade du med senast: Mamma
Stjärntecken: Våg
Varm favoritdricka:
Favoritdricka när du är riktigt törstig: Vatten
Alkoholhaltig favoritdricka: Strawberry daiquiri & Mojito
När gjorde du senast något riktigt dumt: Kommer inte ihåg
Saknar du någon just nu: Jo
Gillar du dokumentärer: Ja, de är de bästa
Vilka språk kan du prata: Svenska och engelska, norska, danska
När fikade du senast: I måndags
Vad ska man göra för att få dig irriterad (förbannad!): Oj de beror helt på, kan vara ngt väldigt litet, beroende på dagens humör
Senaste impulsköp: En tavla i onsdags
Bästa promenad: Helst ensam med musik i lurarna
Favoritgata: Ingen aning
Här bjuder jag mamma på middag: Waldorf?
Fikar gärna på: Mat & prat

Favoritgrönsak: Lök O paprika
Favoritmärke: Dior, Lancome, Tigi mm 
Favoritdjur: Hund, katt, hästar

Favvoskor: Sneakers
Motionerar: Satsa på mig själv i form av träning bla
Det dyraste jag köpt: Förutom huset så, mina bröst kanske haha
Bästa fyllekäket: Max
Dansar helst till: Hiphop/rnb
Bästa romanen: Läser inte romaner
Favoritprodukt på Apoteket: Panodil
Bästa förfestmusiken: Hiphop/rnb
Reser helst till: Värmen

Mitt sämsta köp nånsin: Kläder man inte ens tagit bort prislappen från antagligen
Är du bekymrad över något just nu: Njae
Favoritland förutom sverige? Där det är varmt
Längtar efter: Sommar & sol

Senast lästa papperstidning: Aftonbladet tror jag
Kär: Älskar
Varit i Polen? Nej
Vill du ha / har du barn? Världens finaste barn har jag
Hur många resväskor äger du? 3
Tittade du på tecknat när du var liten? Ja
Vad var den senaste musik du lyssnade på? Jay Sean - Do you remember
Vad är det bästa med dig? Envis
Vad är det näst bästa med dig? Nyfiken
Vad är det sämsta med dig? Att jag har total avsaknad av självkänsla o tror för lite på min förmåga att klara saker

Har du bra kontakt med din familj? Mm delar av den
Datum att minas: 30 maj & 28 november

Lite bilder från renoveringen

Bara några bilder från bastu/badrum/relax bygget.
I fredags kom vårat XXL bubbel, verkligen längtar till premiär badet.
Vi har bara ställt de mot väggen o fronten är inte på, väggarna är kaklade, golvet klinkat, golvvärme, L ska sänkt taket o sätta infällda spots.
I veckan kommer glaset till bastun o massa annat som skall göras som jag inte riktigt förstår mig på, jag bara ÄLSKAR vårat toksnygga kakel, som jag av en slump hittade, billigt o bra var de hehe.





Innan jag somnar

Ett kort litet inlägg innan jag kryper ner i sängen, sovit 2 timmar inatt så är rätt så trött.
Varit på stan idag o haft en trevlig lunch med Maja, haft riktigt kul, sknt att umgås med ngn som man känner förstår en totalt =)
Blev en snabb shopping på Veromoda, skaffade kort på Inpuls nu ska de tränas, längtrar efter att få sätta igång ordentligt.
Just köpt mig en hel del apsnygga kläder på kandeeshop.se
Vart ingen piercing idag men nästa vecka ska jag göraen el två Dermal anchor på nyckelbenen, de blir kalas.

 

Godnatt


Ett nytt år

Kära försummade blogg... Nytt år, underbart!

Ja vad ska jag skriva, vi har haft en underbar nyårs afton med goda vänner, underbar mat.
Barnen har varit lediga från dagis sen 23/12 o nu börjar de verkligen sakna dagis, frågar varje morgon om de är dagis idag o när dom får nej som svar suckas de o undrar varför.
Måndag är de äntligen vardag igen, L kan fortsätta med bastubygget.

Jag är så grymt sugen på att tatuera mig NU, fick en bra slant av tomten men tyvärr kan inte allt de gå till min tatuering, vill inte påbörja ngt som jag inte har råd att göra klar direkt.
Vi får se om jag kan ta en slant därifrån o spara resten.
Har haft lite olika ideer men nu äntligen hittat en som jag älskar rakt igenom.

Vad mer, jag har börjat med en ny medicin som tydligen ska vara bra för mig, än har jag inte märkt ngt positivt med den, tycker mest jag är seg, yr o sover typ 12 timmar i sträck, men måste ge den en chans, måste ge mig en chans.
Har inget nyårslöfte men har lovat mig själv att försöka ändra mitt tänk, kan bli svårt men ska försöka.

Nu ska jag återgå till spisen som en duktig housewife o laga mat, blir grekisk pytt med en sweet chilisås.

RSS 2.0