Typiskt då

Åh va less jag blir, skrev ett halvlångt inlägg igår som det står att de skulle publiceras o visas i min blogg men de är helt borta, less!
Sitter o väntar på min kompis Daniel, vi ska in till stan o luncha o sen skulle han köpa en ny dator.

Ja de var allt från mig just nu, jäkla BLOGG faaan!

Huset

De börjar ta sig, men vi inte är färdiga på långa vägar.
Jag älsar mitt hus.
För er som inte sett huset är de i vinkel så bara en liten del man ser här på bilden.


Barnens lekstuga/grillplats




Nu ska jag gå till affären o handla lite innan jag hämtar mina små hjärtan på dagis.


Målar

Puust, inne en sväng o sträcker på mig, vi har fortsatt målningen o håller just nu på med garaget, blir riktigt bra.
Bort med de blekgula o på med en mörk mörk grå.
Tungt de är att måla, har kramp i fingrarna.

Zombie

Nu är hösten här på riktigt, så känns de iaf blåser är grått o härligt dystert ute.
Har varit hos läkaren på morgonen, haft enorm huvudvärk, yrsel, synrubbningar, konstigt med balansen illamående o kräkningar, i 10 dagar har detta hållt på, först tänkte jag att de var pga trycket i luften men nu många  dagar senare o de bara blir värre så tror jag det är ngt annat, lite lätt hysterisk som man är har jag målat upp värsta tänkabara, att jag har en tumör i hjärnan, helt omöjligt är de inte, då läkaren iaf ville jag skulle på skiktröntgen snarast.
Men troligtvis är det inte alls så allvarligt, kunde vara ett ökat tryck i hjärnan el ngn vätska, lät inge vidare de heller.
Blodprovet togs för uppföljning av mina fortsatta leverproblem, känns skönt att man kollas upp o inte viftas bort, blodtrycket var bra, pulsen ngt hög, HB bra osv.

Efter barnen lämnats på dagis imorse drog vi ut på Beckers o köpte färg till huset, vi ska måla om, men vi börjar med lekstugan o garaget, det blev en riktigt mörkgrå färg o vitvita knutar o fönsterfoder, kommer bli skit snyggt, huset tar vi väl till sommaren el nåt eftersom målar säsongen börjar lida mot sitt slut.
Vi har köpt nya vitvaror, bla en härlig rostfri kyl, ut med kylfrysen vi har, blir att sätta in kylen o anv frysboxen i källaren så länge, planer på att bygga om köket finns, men de får komma senare, min dröm är eg inget super mordernt käk utan helst skulle jag önska mig ett ordentligt rustikt kök, stora öppna arbetsytor, gasolspis massiva trä bänkskivor  typ "!vad blir de till middag" köket om ni sett de.
Men ska inte klaga alls vi har ett fint ekkök med stora öppna arbetsytor nu, men de är väl så man är sällan nöjd med de man har.

Nu ska jag o Nike börja med middagen.

Clarity

En fråga hur lösen skyddar man bloggen? El går det att lösen skydda vissa inlägg?
Funderar nämligen på att lösen skydda visst el hela bloggen, känner ibland att jag försöker unvika att skriva om vissa saker som ändå är så JAG, för att jag inte vill de ska misstolkas o folk ändå inte förstår, vrider på de o snackar skit, har läst andra bloggar där bloggerskan (i detta fall) delat med sig av personliga saker, känslor, tankar o blivit mer el mindre påhoppad, fått höra att hennes blogg är så mörk osv.

L o kidsen gav mig sovmorgon ända till 9, LYX!
Ska dra mig upp ur sängen o ta en dusch, Leos står på schemat idag.
Känner mig ganska spännd, som att jag går o väntar på att ngt ska hända, har ju en del saker jag väntar på så är väl de, känns så kul o jag verkligen längtar, alot!
Helgen flög bara förbi lika fort som den kom, känner att jag inte riktigt hinner med veckorna, ibland känns de som jag står brevid o tittar på hur allt bara susar förbi, känner inte att jag missar ngt med barnen men allt annat liksom, kan vara lite jobbigt.
Carro gumman ringde igår, du är så go som bryr dig, en verklig vän, även om de var länge sen vi snackade o se dröjer ett tag mellan gångerna så är skit kul när vi väl gör de.
Du ska se de kommer gå kanon för dig, du är ju "så ung" haha.

Sen en annan härlig sak, hösten är här, det är nog lätt den bästa årstiden, alla härliga färger, lite rått o dimma på morgonen, koftor, leggings, varma drycker, stövlar, tända ljus o bara mysa.
Nästan allt är bra med hösten, men jag vet även att en ny period av depp snart kommer infinna sig, har börjat se ett mönster i dessa upp o ner perioder o jag ska få hjälp, både medicinskt o terapeutiskt.
Nå bara att bita ihop så länge.

Nu ska jag dra mig genom duschen o sen inta min frukost, ett glas vatten.

Hörs senare

Diagnos & medicin

Nu har Nike blivit dagis tjej, första dagen igår, gick perfekt, hon är så frammåt o glad.
Hon fick till o med äta o vi gå ifrån 1 hel timma.
Idag fick vi lämna henne 2 timmar, hon hade gungat, lekt i sandlådan o ätit lunch, alla fröknar fick kram av henne när vi skulle gå.
Jag o lars åkte förbi solariet o städade sen hem o slappade, kändes väldigt konstigt att vara barnfri sådär mitt på dagen.
Efter lunch hämtade vi henne o åkte o handlade, skönt att ha de bortgjort på dagen.

Vi har gjort en deal jag o älsklingen ang min bröst op, han som varit/är emot att jag ska göra en till har äntligen fattat att de inte är ngn ide, jag har ändå bestämmt mig o in gen kan få mig att ändra på det, ska på en ny konsultation hos Dr Liss 8 september, men blir nog samma som vi kom överens om sist, får kanske övertala honom att jag ska ha 700 ist för max 600 cc som han sa sist, läst på en hel del så nu känner jag mig påläst o har bestämmt mig för högprofils inplantat o inte moderat plus profil.

Hm annars då.. Inne på 3 e veckan med Amfetamin (Medicin) knarkar inte!
Tycker inte alls den fungerar särskillt bra, men ska ge den en vecka till o höja upp dosen ytterligare, annars så lägger jag ner detta o går tillbaks på Concertan, ska börja äta fisklever olja som i större doser vistat sig ha god effekt på personer med ADHD o så även på Autism o Asbergers som de annars inte finns ngn medicin för.
Jag lider olika av mina funktionshinder ADHD'n att jag är så aktiv, inte kan varva ner, inte koncentrera mig o fokusera mm mm.
Asbergern lider jag på så sätt att jag känner mig så himla annorlunda o "utanför" den vanliga världen, jag är helt annorlunda såklart eftersom min hjärna fungerar på ett annant sätt, ibland absolut till min fördel då jag har ett enormt sinne för detaljer "vanliga" kanske inte ser o tänker men just de kan vara jobbigt då jag lätt hänger upp mig just på detaljer, tyvärr har jag svårt att se helheter vilket ibland (oftast) kan vara väldigt bra att kunna.
Jag har svårt att frstå avsikten bakom människors beteende o tar ätt illa vid mig o känner mig kränkt av en sak som människor inte alls uppfattade el menade som ngt, jag uppfattar situationer annorlunda.

De som inte riktigt känner mig uppfattar nog mig som egoistik, vilket egentligen är fel, jag saknar ngt som på läkar språk kallar ""theory of mind" det innebär att jag har svårt att förstå/sätta mig in i andra människors tänkande o känslor, jag kan ju självklart se att en människa är ledsen tex, men sen kan jag inte sätta mig in hur hur el varför, kansigt o svårt att förklara.
Reflektera över mina egna handlingar o beteende osv, så det blir lätt My way or nothing, jag är alltså inte egoistisk!
Jag är i perioder mer el mindre socialt ointresserad, jag har svårt för spontan besök, blir super stressad o får riktig ångest.
Finns massor att skriva om detta o massor att läsa, jag är glad att jag fått diagnos, ett namn på mina problem.

Beslutsångest

Idag har vi haft mysigt, bara varit hemma o tagit de lungt, pysslat på här hemma, satt på nån tvätt, klippt gräset o hunden.
Verkligen tagit till vara på de sista dagarna nu innan Nike börjar dagis.
Vi har varit ute på storheden o killarna (Lars & Neo) har fått vara på Jula, vilken lycka!
Bara inne o byter om för vi ska ner på stranden o ta oss ett sista dopp för i år?

Imorgon är de Personalfest på jobbet men jag vet inte om jag ska, orkar inte vara bakis o hängig o stiga upp efter ha fått mig 2 timmars sömn, ska fundera lite iaf.
Ikv när barnen har lagt sig funderar jag på att slänga ngt mörkt i håret, less på de solblekta, sen hade jag tänkt sätta in chockrosa o lila slingor i håret.


Tjing

Veckan

Hello vänner o ovänner ;-)
Veckan har varit underbar, vi har bara njutit av Neo's sista vecka på sommarlovet, badat, solat, ätit gott, umgåtts med familj.
Torsdag förmiddag kom svärmor o hämtade mig o barnen o vi åkte ut till dom i stugan, Neo våran lilla bad nymf hoppade i badtunnan direkt vi kom o där var han i säkert 2 timmar, duschade av oss o gick ner på stranden o fikade i solen.
Vart en supergod köttgryta som jag o svärmor kockade ihop tillsammans.
Kl 20.30 frgade jag om de tyckte jag var tråkig om jag gick o la mig, haha som en penisionär, men är så kvällstrött, tror de är Amfet som gör de.
Igår morse vaknade barnen kl 6 (förlåt svärfar) :), vart frukost o sen ut på gården o fånga lite grodor, jag plockade blåbär, gud så avkopplande de är, hade de inte varit för alla J**** mygg så hade jag kunnat vara där i timmar, ensam o tystnad, härligt.
Vi lagade god mat tillsammans o satt o surrade tills kl vart säng dags för barnen, packade bilen o drog hem mot luleå.

Morgon pigg som man är vaknade jag kl 7 o googlade fram recept så nu har vi en rostbiff i ugnen, ska vispa ihop en egen Bea sås, blir gott till middag =)

RSS 2.0