Hjälp

SHIT jag dör av värmen snart, vet att man inte ska klaga men här på Östra solgatan är det VARMT, jag har varit ute några timmar o pysslar med att olja in altanen, blir fin fint men nu har jag gett upp, ska vänta tills ikv då solen är borta o det är svalare ute.

Som ni säkert märkt fattas de ibland en del bokstäver i orden, nej jag har inte skriv svårigheter utan vi har ett envist virus på datorn som gör att de blir så =)

It doesen't matter



Älskar Youtube, ibland snublar man bara över så otroligt bra/fin musik man aldrig hört o i detta fallet Allison Krauss.

Inne i en depp musik period nu verkar det som  efter som de senaste låtarna jag lagt upp på bloggen ärlite små "mörka" men är inte alls deppig utan mår jätte bra =)
Är nog bäst att göra det klart för hr läst vissas blogga där bloggaren blivit "påhoppad" av mäniskor som undrar hur nne eg mår osv bara för att vissa blogg inlägg varit lite deppiga.

No one

Så vacker text, och du.. detta säger väl det mesta om du tvivlar ?!


I just want you close
Where you can stay forever
You could be sure
That it will only get better

You and me together
Through the days and nights
I don't worry cause
Everythings gonna be alright

No one no one no one
Can get in the way of what I feel for you

I know some people search the world
To find something like what we have
I know people will try
Try to divide
Something so real
So till the end of time
I'm telling you there is no one.

Sweet..

Varit en helt fantastisk helg, torsdagen var vi ute i stuga, solade, åkte båt, lekte, badade, åt god mat men nära o kära, var hemmakring 20.30 helt färdiga så vart en dusch lite tv o sen natti.
Fredag hade videt mysigt hemma i solen på gården, var en sväng på systemet o handlade lite alkohol.
Grillade på kvällen o tog oss en fylla så igår (lördag) mådde jag väl inte jätte bra men fanns dom som mådde sämre =)
Åkte till stugant middags tid o åt grillat, underbart.
Hämtade hem Neo som arit med farmor o farfar i stugan sen torsdag o bara glassat.

Mina mamma dagar tar slut nu 1 september, det känns så overkligt att behöva börja jobba, har inget jobb att gå tillbaks till så de känns dessutom lite stressande det i sig, men ska nog lösa sig.
Efter några veckor kommer man säkert i i det oxå men visst kommer de kännas ovant att helt plötsligt ha massa måsten o sen när man koe rhem stress med middag, hinna umgås innan barnen ska sova osv.
Ska man kanske börja plugga? o i så fall var? o till vad? Sugen på SSK för att se läsa vidare til BM.

Elände

Imorgon åker vi till stugan över dagen o njuter, ska bli skönt att komma ut på "landet" lite o rensa tankarna, Neo blir kvar .tills på lördag så bara jag L o lillan hemma,
Jag känner att jag verkligen skulle behöva en redig fylla, ska fundera på vad jag vill öra, gå ut o festa med tjejerna el om vi ska grilla hemma o bjuda in lite vänner.


Puss hej.....

Upp o ner



Kärlek.....
Underbar låt...Tragisk men vacker text...


Ja det går verkligen upp o ner humöret, antar att det är lite beroende pga vädret, men vet att annat spelar in, väldigt mycket.. Dock inget jag tnker ta upp, berörd person vet.

Inget vidare

Har varit riktigt nere o saker känns tungt, komplicerat o allmänt jobbigt nu i några dagar, jag vill ena sekunden att det ska försvinna o låta mig vara så jag blig glad igen med samtidigt vill jag inte att det ska försvinna, fan!!!

Mina hjärtan



Jag har världens vackraste barn, älskar er.....

Underbart med sol

Sol sol sol sol härligt, äntligen lite sommar väder.
Har besök av min kusin från Norge nu så har packat ihop mig o kidsen o ska snart till Arcus o bada/sola o ha det allmänt skönt.
Igår hade vi en underbar dag hos Linnea o Alvina med bad, sol, tjej snack o mat.,
Kvällen var vi bjudna på middag hos Ulrika o Martin o deras små tjejer, helt underbart god mat.

Neo har blivit helt hopplös att lägga på kvällarna nu, han har lärt sig klättra ur spjällsängen så den tar vi bort nu o låter han sova i bilsängen, men han kliver upp hela tiden o ser det som en lek att mamma o pappa tar tillbaks honom till sängen igen.
Igår började vi lägga honom 19.30 först kl 22 låg han i sängen o sov efter att vi lyft tillbaks honom säkert 20 gånger.
Någon som har tips på hur man smidigt löser det utan att det blir en lek?

Huset är sålt nu, känns bra att få ett avslut på det o kunna gå vidare med vårat nya hus, även om vi inte fick vad vi ville ha så får vi ändå vara nöjda med tanke på räntorna som stigit osv.



Besluts ångest

Känner sånt sug efter förändring...
Funderar starkt på en ny tatuering, bara att våga göra den, sugen på en text på foten eller runt handleden med vad?

* Amor vincit omnia - Kärleken övervinner allt
*
Ad infinitum - Till evigheten / i det oändliga
*Omnia mea mecum porto - Allt som är mitt bär jag med mig

För mig har alla dessa en särskilld bëtydelse så det är inget jag tyckte lät fint o därför vill göra.
Men var? utsidan av foten, på foten el runt handleden?

Fabulous!!!

Underbart, fantastiskt, ljuvligt, skönt, intressant
Lite av de ord som skulle beskriva våran sthlm tripp,landade i Sthlm fredag morgon, kändes sådär just då, ringde hem runt 11 o var gråt färdig men de släppte lite senare under dagen.

Ja kära kusin Em tycker absolut att vi får göra om detta snart eller vad säger du?
 så enkelt o trevligt resesällskap du varit, tack för en trevlig helg.



and off i go......


Nya huset

Igår började vi flytta in i nya huset, vi började runt 18 o var fördiga (för igår) runt 22.
Så vi sov i nya huset inatt, efter en dusch somnade jag efter 5 min o sovit nästan hela natten (förutom när Nike ville ha mat kl 4) ska inte klaga då vi fick sovmorgon ända till 8.30.

Idag packar jag upp o försöker få i ordning lite nu när L ska vara ensam med barn, jag o Emelie åker till Sthlm imorgon, som jag längtar ska bli super kul med en liten tjej resa, bara njuta.

Lägger upp lite bilder från huset, vi har inte fixat något än ´men tänkte ni var nyfikna o ville se iaf.
Ska lägga in nya bilder när vi kommit i ordning, dessa bilder är tagna innan vi flyttat in.
Försöket lägga in bilder på vårat super fina vardagsrum o det ena badrummet men det gick inte så försöker senare.


Halv väggen har vi rivit så nu är det öppet mellan kök/matdel o "allrummet" som banrnen ska få ha  som sitt mini vardagsrum.


Matdel o köket


Köket ur en annan vinkel.

Kortis

Blir ett super kort inlägg..
Vi fick nycklarna till huset igår ska ska väl om allt går som de ska börja flytta i helgen, vi har flyttat telefon o internet så vill de sig illa blir vi utan internet upp till 10 dagar.

Ska fortsätta städa nu, visning idag kl 13.

RSS 2.0