Bastu o badrum

Måndag o de fortsätts byggas nere i bastun som snart är klar, de kommer bli skit fint.
I lördags lämnade vi barnen hos farmor o farfar för att åka o köpa regel, gipsskivor o bastupanel, lampor till bastun, skruv o annat smått o gott.
De tog sin lilla tid, men vi hann ändå förbi både K rauta o Ångsågen o kolla kakel o klinker, hittade ett skit snyggt klinkel att ha på golvet i bastu/relaxen de är svart men lite insprängt grått i, vi kommer ha samma upp i badrummet när de är dags för det.
Eftersom vi kommer ha en dusch nere i bastun så funderade vi först på att sätta upp en enkel dusch vägg i glas, men jag vill hellre ha betongglas så de får det bli.

När vi börjar med stora badrummet kommer golvet som sagt gå i grå/svart, väggarna komer de sitta vita halvmatta 33*60 plattor som på bilden där duschen är  vill jag ha skiffer mosaik som går åt de svart/bruna hållet., bara som en halv fondvägg för att bryta av typ

Taksil i duschen el  Större bild finns i butiken - klicka på länken nedan! den här Större bild finns i butiken - klicka på länken nedan!

Badrumms möblerna ska vara i valnöt alt mörkbrunt

Denna makeover ska då ske när bastun är klar o några slantar till rullat in på renoverings kontot.


Ingen rubrik =)

Åh besluts ångest, själv gillar jag Nr 3 o 4 bäst, alla är enl mig snygga men känner mig redan less på nr 1, den är säkert snyggare när den får komma upp på en vägg men tror nog de blir 3 an el 4 an, tyvärr är de dåliga bilder tagen med mobil kamera så man ser inte att de skiftar lite i silver/pärlemor.

Blev en tidig morgon, redan kl 05.30, har försökt aktivera Neo samtidigt klä mig själv, o lillan medans Neo har gått runt o varit grinig, man gör så gott man kan men ibland känns de som man inte räcker till o någon av barnen får vara lite ledsen en stund tills man har armar över, tyvärr blir det oftast Neo =(
Idag är det rörmokarna här o ska dra om lite rör, fixa för avloppet o göra färdigt för golvvärmen.
Hade tänkt fly hemmet några timmar under dagen, man känner sig ivägen även om man inte är det =)


Vilken tapet

Rösta vilken ni tycker är snyggast som fond vägg till en vit hall.

1

2

3

4


Extreme home makeover

Så har vi äntligen satt igång med ombyggnationerna hemma idag, min underbara svärfar har lovat att hjlpa L att hjälps honom stt komms igång =)
 Det vi i första hand ska göra är att bygga bastu/dusch/relax nere i våran gamla ekonomidel.
det är ganska mycke jobb eftersom man behöver bila upp golvet så de får rätt lutning eftersom att vi ska ha dusch,sen ska vi lägga golvvärme så najs.
Duschväggarna kommer vi göra av betongslas, vi ska sänka ner taket o sätta infällda spotlights, bastun kommer vi bara göra som en vanlig enkel bastu o lägga ner mest  pengar  badrummet.
Där kommer vi ha stora kakelplattor i vitt, golvet kommer vi ha svart ev gråsvart, sänka ner taket o sätta infällda spots, köpa nya badrums möbler som jag spanat in i valnöt,  blandare till handfatet, stor taksil i duschen (om vi inte bestämmer oss för att ha bubbelbadkar).
Vi ska oxå bygga carport o byta fönster, smälla upp en friggeboda på gården för att ha för förvaring av cyklar o annat skrot.
Glasa in verandran, göra ny uppfart till huset, ta bort en stubbe på gården.
Sen harjag äntligen fått L att gå med på att vi ska ha en fondvägg i våran vita hall för att bryta av lite, lägger in en bild på den tapeten senare idag.
Nu ska jag koka kaffe till byggarbetarna =)

Magsjuka

Alla som känner mig vet vilken fobi jag har för denna åkomma från helvetet.
Helgen har varit underbar, i fredags hade vi bara mys, lillan somnade tidigt o skötte sig under natten, så härligt att få lite mer sömn.

Lördag tog vi de ganska lungt på förmiddagen då Neo valde att vakna kl 06, kollade lite TV o donade på hemma, kl 14.30 var vi bjudna på Neos 3 männing Noels kalas, hade jätte trevligt o barnen hade ett eget barnbord där dom satt, någorlunda stilla o fikade.
Efter fikat härjade barnen på¨, onnan vi åkte hem åkte vi o handlade lite, lagade middag o åt.

Söndag hade vi bestämmt dejt med Linnea o Alvina, vi åkte ut till hertsön o badade nästan 2 timmar var vi i bassängen.
Alla vart hungriga så vi bestämmde att vi skulle stanna på MAX o äta barnen fick Maxbox o gass efteråt, MASSA uppskattat.
Vilade lite innan v skulle upp o äta palt hos svärföräldrarna, efter maten kände jag hur jag fick ont i magen, tänkte att jag fått magkatarr nu igen efter all dålig sömn o 2 barn.
Väl hemma fick jag mer o mer ont i magen, feber o började kräkas, vilket jag gjort hela natten fram till lunch.
Nu känner jag mig peppar peppar ganska okej, o hoppas de fortsätter så.

Imorgon ska vi påbörja bastu bygget som jag längtar =)

Lägger nog ner detta..

Funderar på att lägga ner bloggen, dels för att jag känner att jag inte har något direkt lust att skriva, vilket märks då de bara är tråkiga inlägg o dels för att jag tycker de är så trist att jag har många läsare men att så få som skriver kommentatrer.
Får fundera lite.

Nytt dagis

Igår var de första dagen på det nya dagiset, vi klev upp alla tillsammans o gjorde oss i ordning sen gick vi upp tillsammans.
Fröknarna Viktoria o Jenny hälsade Neo välkommen i dörren, han var lite avvaktande sdär i 10 sekunder, när han fått av sig kläderna rusade han in i kuddrummet o började leka som den vilde han är, satt o pratade lite med fröknarna medans han drog fram som ett yrväder från rum till rum.
Bestämmde hur vi ska göra i veckan med inskolningen o igr första dagen var vi bara o hälsade på, idag har vi varit där frn 9-11 gick hur bra som helst, han kunde inte ha brytt sig mindre om mig utan lekte så fint med pulkor, madrasser o allt annat kul dom hade.
Nu har vi just kommit hem o ätit lunch, blev tackopajen från igår, den var vansinnigt god, Tack till Linnea för receptet.
Imorgon ska jag få lämna Neo en stund o de kommer säkert gå lika bra.

Nu ska vi leka en stund innan det är dags för lite vila, jag hoppas Nike är med på att vila lite för hennes mamma behöver det verkligen, fortfarande väldigt dåligt med sömn, jo jag vet att de hör till småbarns tiden men man mste ändå få "klaga" =)
De slog mig igår hur fort de verkligen går, hon har vuxit ur de flesta storl 56 i kläderna, vissa kan hon ha men de mesta är ganska precist, ändå tycker jag hon är så himla liten med sina 4,5 kg o 55 cm.
Vill ha henne som bebis jämnt, fast hon fr då gärna sova liite mer.



Ingen rubrik

Känner mig faktiskt helt okej fast jag knappt sovit något på hela veckan, kanske är så att man "vänjer" sig?
Än så länge har jag då varit vaken från kl 03, men jag känner mig inte trött.
Har tänkt åka in till stan idag o klippa till ogräset till lugg som växer ca 2 cm i månaden, okej jag ska inte klaga på satt mitt hår växer fort =) tänkte även kila förbi Make up store o plocka ögonbrynen, de var verkligen länge sen o dom ser ut därefter, tro mig =)
Köpa hårfärg måste jag oxå göra, sugen på att bli ännu mörkare, men jag vet inte, var hos frissan senast i Juni o då färgade jag o slingade, vill ha kvar mina slingo men ändå få fär i resten av håret.
Jag o Neo har haft jätte kul på morgonen, vi har diskat Neo gillade det, han fick en diskborste, kastrull o visp o plaskade ner hela köket, förutseende som man är hade jag lagt en handduk på golvet för att de inte skulle bli allt för blött.
Nu ska jag lägga mig o amma Nike, men bjuder på lite bilder, lite suddiga o röda ögon men jag lär mig aldrig kameran.
Förresten jag ska köpa mig en system kamera, som jag längtar =)




Snyggaste lillasyster Nike.



Storebror ville inte vara med på bild =)


8/1 2008

Har lust att använda samma rubrik som i mitt förra inlägg för inte har de blivit mycke sömn de senate dagarna, sen i söndags tror jag att jag fått ca 6 timmars sömn, hur jag orkar vet jag inte, men jag vet att jag inte orkar många dagar till om jag inte får liite mer sömn.
Annars flyter allt på bra jag älskar mina barn så otroligt mycket att jag bara vill pussa o krama dom båda två hela tiden.
Neo började på dagis idag efter sitt "jullov" han var så himla glad när vi parkerade bobben på dagis o skulle gå in, vinkade hejdå o gick hem.
Hade tänkt jag skulle sova lite innan jag skulle in till stan o fika o köpa lite smink o sånt, men Nike hade andra planer så någon sömn blev det inte, gjorde oss i ordning o tog en tidigare buss till stan annars hade jag somnat stående.

Hämtade en väldigt glad kille på dagis kl 14, dom hade varit på den vanliga tisdags promenaden på dagis, tycker det är jätte bra att domhan en dag i veckan då dom går ut en promenad med barnen ist för att bara leka på gården.
Torsdag blir de sista dagen för Neo på hans nuvarande dagis Klippan, vi har fått plats o bytt till Stenåsens dagis ist, det ligger närmare oss o sen var det mitt 1 hands val från början, jag hoppas vi får plats till Nike på samma när det blir dags för henne att gå på dagis.

Nu ska jag gå o laga middag, det blir hamburgare  o klyftpotatis gjord på mandel potatis o så ska jag slänga ihop nån god dressing till det.



Finaste Nike



Härliga leendet



Hälsar på hos Nean o Alvina

Sötaste Neo



Neo o hans tjej Alvina


Trött

Kanske samma rubrik som tidigare i veckan men kom inte på något annat.
Är helt galet trött, har sovit 2 timmar i natt, Nike har legat vaken o grymtat o fäktat med små händerna, hon är tok täppti näsan stackarn o näs dropparna hjälper föga, ska kontakta BVC imorgon för nu har hon varit förkyld 4 veckor av sitt 5 veckor långa liv.
Hon har dessutom ätit HELA natten förutom de sammalgada 2 tim vi sovit.
Jag var gråtfärdig när jag vaknade i morse o Lars åkte på jobbet o "lämnade" mig med 2 barn, de sved i ögonen o jag var helt vimmel kantig.
Nike har fått tillbalks torsken i munnen igen så nu har vi fått en dunderkur på något medel som kostar 313 kr, måtte de vara bra då!

Nu ska jag äta lite Ben & Jerrys glass innan sängen ropar.

Adiiiiooos

Inte längre namnlös

Nu är lilla syster inte namnlös längre, hon ska heta Nike.
För den som inte vet så uttalas de som de stavas alltså Nike, uttalas inte med C som i märket Nike.
Jag antar att man kommer få höra en del felsägningar kring hennes namn men folk lär sig väl då de börjar bli ett mer "vanligt" namn.
Annars lever o mår vi bra allihopa, Neo växer o utvecklas massor, idag har han kissat i toan, så duktig han är min lilla pojke.
Imorgon ska vi in på stan en sväng o fika med Sara o Melwin som vi inte träffat på SÅ länge, ska bli skit kul.
Har även lite saker som ska bytas o såklart måste jag ju shoppa lite =)

RSS 2.0