Upp och ner

Haft utvecklinssamtal på dagis på morgonen, allt bra.
Skönt att höra att de går bra för båda.
Städat undan o bakat en kaka precis, känner mig driftig.
Förra fredagen jag uppdaterade sist skulle jag på en undersökning av min mage som inte är ok, den undersökningen visade att jag har en kronisk mag/tarmsjukdom som heter Chrons sjukdom, nu insatt på en dunderdos med kortison i 6 veckor, jag är piggare av kortisonet men samtidigt helt färdig i kroppen de tär ju en del på kroppen att ta kortison, jag är mer infektionskänslig & har dragit på mig ngn halv förkylning känner jag.
Det togs även biopsiprover och hoppas jag får svar på dem nästa vecka, 19 maj är de dags för DT av hjärna/thorax o mage, klart oroad vad läkaren tror de kan vara för fel på mig.
Nu ska jag återgå till att vila innan de blir lunch o ut i solen med Myran.

De racklar just nu

Måtte de gå bra idag =(


Lördag

Uppe tidigt som vanligt, ser ut att bli en hörlig dag, hoppas de håller i sig.
Ska strax stiga upp o äta frukost men just nu ligger vi alla i sängen o myser.
Nike ska sova hos mormor o morfar så vi ska hitta på något speciellt med Neo, men vad? Vi har nyligen varit på Teknikenshus, Leos vad mer finns de man kan göra?

De går frammåt

Har precis tagit en dusch, varit o tränat med Emelie, vart ett bröst/axel/ben pass, gick riktigt bra, känner att jag ökat på i styrka o det om något peppar en att ta i ännu liter mer.
Märker på min kropp att de börjar hända grejer, verkligen jätte kul o anser att jag är värd.
Ska slänga i mig lite lätt lunch nu o ta mig ut i solen med lill myran.

Usch jag vill verkligen inte att de ska bli Onsdag, har nu i flera månader haft problem med magen ont o fruktansvärt illamående från morgon till kväll svettningar o enorm trötthet, så onsdag har jag fått tid för en Gastroskopi, ni som inte vet vad de är så går man med en slang med kameralins längst fram ner i magen via munnen, man ska alltså svälja en slagn o alla vet väl hur känslig man kan vara med kräkreflexerna.
Jag är extremt känslig o har ångest över sånt, jag har ju nu iofs inget val men undrar hur de ska gå.

Denna låt o framförallt text har en alldeles speciell betydelse för mig, love it!








Give me release
witness me
I am outside
give me peace

Heaven holds a sense of wonder
and I wanted to believe
that I'd get caught up
when the rage in me subsides

In this white wave
I am sinking
in this silence
in this white wave
in this silence
I believe

Passion chokes the flower
'til she cries no more
possessing all the beauty
hungry still for more

Heaven holds a sense of wonder...

I can't help this longing
comfort me
I can't hold it all in
if you won't let me

Heaven holds a sense of wonder...

In this white wave
I am sinking
in this silence
in this white wave
in this silence
I believe

I have seen you
in this white wave
you are silent
you are breathing
in this white wave
I am free

RSS 2.0