Nytt dagis

Igår var de första dagen på det nya dagiset, vi klev upp alla tillsammans o gjorde oss i ordning sen gick vi upp tillsammans.
Fröknarna Viktoria o Jenny hälsade Neo välkommen i dörren, han var lite avvaktande sdär i 10 sekunder, när han fått av sig kläderna rusade han in i kuddrummet o började leka som den vilde han är, satt o pratade lite med fröknarna medans han drog fram som ett yrväder från rum till rum.
Bestämmde hur vi ska göra i veckan med inskolningen o igr första dagen var vi bara o hälsade på, idag har vi varit där frn 9-11 gick hur bra som helst, han kunde inte ha brytt sig mindre om mig utan lekte så fint med pulkor, madrasser o allt annat kul dom hade.
Nu har vi just kommit hem o ätit lunch, blev tackopajen från igår, den var vansinnigt god, Tack till Linnea för receptet.
Imorgon ska jag få lämna Neo en stund o de kommer säkert gå lika bra.

Nu ska vi leka en stund innan det är dags för lite vila, jag hoppas Nike är med på att vila lite för hennes mamma behöver det verkligen, fortfarande väldigt dåligt med sömn, jo jag vet att de hör till småbarns tiden men man mste ändå få "klaga" =)
De slog mig igår hur fort de verkligen går, hon har vuxit ur de flesta storl 56 i kläderna, vissa kan hon ha men de mesta är ganska precist, ändå tycker jag hon är så himla liten med sina 4,5 kg o 55 cm.
Vill ha henne som bebis jämnt, fast hon fr då gärna sova liite mer.



Kommentarer
Postat av: helena

vad skönt att det verkar som att neo kommer trivas på det nya dagiset.
mm, tacopaj är verkligen jättegott!

2008-01-15 @ 13:59:57
Postat av: Emilia

hihi...Elvina kommer ikapp med stormsteg. Förra veckan vid BVC besöket vägde hon 3,7 kg och var 53 cm lång. Jag har visst någon supermjölk.
Skönt att det verkar gå så bra för Neo på nya dagiset.

2008-01-15 @ 17:42:03
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0