Mina barn

Som ni säkert förstår finns de inte mycke tid att göra något annat än att ta hand om barnen just nu, känns skit konstigt att säga barnen o inte bara Neo =)
Så hur går de då? Jo bara bra men det är en STOR omställning med ett barn till men helt underbart oxå.
"Skrållan" som hon just nu kallas eftersom hon fortfarande är namnlös sköter sig jätte bra om dagarna o äter lite o sover mest, M E N på nätterna har hon lååånga vaken perioder o magknip så blir inte mycke sömn på mig men de är sånt man får ta, jag vet ju att det bara är en liten del av mitt liv så jag står ut.
Har varit guld att ha Lars hemma med oss i snart 10 dagar, han har ställt upp upp massor o tagit hand om Neo o lagat mat o sånt så jag kan ägna mig åt ammningen som är väldigt tidskrävande, trodde aldrig att de skulle ta upp så mycke tid som det gör, men det är helt underbart!
Tyvärr känner jag mig ganska stressad över att jag inte verkar ha så mycket mjölk att erbjuda, men de kanske ställer om sig när hon börjar äta mer åt gången o inte lika ofta????
I dag ska vi mysa på hemma fram till lunch sen in på stan med båda vilddjuren samtidigt för första gången för att se ut en dop pressent till Neo o "skrållan's" 3 männing Vilma som ska döpas imorgon.

På torsdag 13/12 är de lucia firande på dagis o Neo ska vara pepparkaks gubbe, min "lilla" bebis har blivit så stor så himla fort.
Känner nu så här i efterhand att jag inte tog till vara på bebis tiden med Neo utan läntade bara till han skulle börja med smakisar, välling, krypa, ställa sig osv.
Kommer absolut ta mer till vara på tiden med skrållan, vill aldrig att hon ska bli stor.

Jag har tänkt lägga upp förlossnings berättelsen snart oxå och kanske några bilder, vi fotade o filmade under förlossningen, jag har ännu inte sett filmen, vet inte om jag vill de heller, säger säkert massa sjuka saker eftersom allt gick så fort o intensivt så sög jag duktigt i mig av lustgasen som mot slutet skruvades upp på 100%
Ett litet minne jag har är att jag suger i mig massor med lustgas fast jag inte har en värk men utifall att tänkte jag, hade ju CTG på så alla såg att jag inte hade en värk så BM sa till mig  "men linda du har ju ingen värk nu" nej svarade jag men jag kan ju få en! =)
Gäller att passa på medans man kan.


Kommentarer
Postat av: Mela

haha, skrattar åt "nej men jag kan ju få en" :D Skönt att det går bra för er, känner lika som dig att man aldrig tog tillvara på babytiden med första barnet, njuter mycket mer den här gången. vill inte heller att vår lilla ska bli stor :( Och så olika man kan tycka om skillnaden 1-2 barn. Jag har ännu inte upplevt det som en stor omställning. Jag väntar ännu att tvåbarnschocken ska komma :D

2007-12-07 @ 13:21:39
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: helena

vad kul att du tagit dig tid att uppdatera :)
skönt att allt går bra! den där lustgasen verkar uppskattas av de som använder den :D

2007-12-07 @ 16:21:14
Postat av: madde

Äntligen en uppdatering :) Har varit inne ofta och kikat. Skönt att allt verkar gå bra :) Det var kul att se er häromdagen. Vi får träffas allihop
snart igen:)
Håller också med dig om att man inte tog tillvara ordentligt på babytiden första gången. Jag njuter av allting på ett helt annat sätt nu för man vet hur fort allt är över:)

2007-12-07 @ 16:38:58
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: therese

Hehe, de där med lustgasen känner ja igen :P

2007-12-09 @ 13:12:24
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se
Postat av: Anonym

väntar med spänning på uppdatering :)

2007-12-13 @ 20:01:14
URL: http://fibbz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0