Så trött

Ja de är jag även fast jag nu 2 nätter i rad fått sova hela natten, har nu i över 1 veckas tid haft svårt ont i huvudet, spec kvällstid de sitter bakom ögonen o i nacken det värker o gör riktigt ont.
Idag har jag även kännt en ilande riktigt ond värk frånnacken som strålar ner i ena axeln.
Hypokondriker som man är har jag ju redan börjat tänka "hjälp tänk om jag har en hjärntumör" men vet ju aldrig.
Har provat att dricka massor, ta panodil, vilat o allt men inget hjälper har till o med huvudvrk när jag sover, känner lixom i sömnen att jag har ont.
Vet inte om huvudvärken kan komma från mitt fall dagen innan julafton, ramlade här på gården o slog mig lite, det är i samband med det värken har kommit... Nej nu ska jag sluta tjata om det.

Lillan blir bara mer o mer vaken o har börjat le, så söt hon är våran tandlösa lilla prinsessa man bara smälter av ett tandlöst litet leende =)
Förresten jag har sån ångest över ammningen, den funkar inte jag har verkligen ingen mjölk att ge henne, provade pumpa idag o jag fick ut max en matsked sammanlagt från båda brösten, blir så frustrerad o ledsen över att hon typ bara får ersättning, men vad ska jag göra???? ävla skit så misslyckad man känner sig som inte ens kan förse sitt barn med mat.
Med Neo hade jag litervis med mjölk men då ville jag inte amma, nu vill jag men då har jag ingen mjölk.


Kommentarer
Postat av: Martina

Gumman... de viktigaste är inte ammningen.. de är mammningen!!!

2007-12-31 @ 13:01:20
Postat av: Linda

Martina - Jo jag vet, men eftersom jag inte ammade Neo känns de nu så viktigt för mig att kunna amma lillan, nästan så att de blivit en tvångstanke, men de finns verkligen ingen mjölk o jag vill så gärna =(

2007-12-31 @ 13:14:01
Postat av: helena

men du kan ju förse ditt barn med mat -ersättning! det gör ju inget! du är en underbar mamma även om du inte ammar!

man kan få gräslig huvudvärk av eda, men kanske inte såhär långt efter förlossningen?

jag tror jag ska in och träffa din mamma snart ;)

2007-12-31 @ 16:22:53
Postat av: madde

Förstår att du är ledsen över att amningen inte fungerar. Men det är inte mjölken som gör dig till en bra mamma. Du är ju bäst ändå:) Jag har inte lika mycket mjölk nu som jag hade då jag ammade Tilde, så Casper blir inte alltid nöjd. Har fåttge ersättning ibland på kvällarna efter att han ätit mina bröst tomma. Känns inte heller kul. Men som tur är så finns det ju ersättning och då ska man bara vara glad=)

2008-01-01 @ 16:07:59
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: therese & oliver

Jag har inte heller mjölk så de räcker åt lill killen, så han får också ersättning.. Håller med om att man känner sig totalt misslyckad som inte har mat till sitt barn.. Hade också velat att amningen skulle funka för mig, men de går verkligen inte.. pumpar ut varje dag de som går, men de är inte mkt.. 60 ml sammanlagt på ett dygn typ, och han äter närmare 150ml per mål :/

2008-01-02 @ 18:56:21
URL: http://honsomhetertherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0