Ingen födesedags bebis för mormor

Torsdag 22/11 Bf+4, kan inte påstå att tiden gå sakta, men man är iaf ganska less på att vänta, känns mer påfrestande för psyket att inte veta när förlossningen sätter igång.
Det som skulle kännas absolut värst för mig är om de skulle sätta igågn på natten el sent på kvällen o behöva lämna Neo när han sover, el ja lämna honom om han ska sova hos mormor tex, det ultimata skulle vara att de sätter igång tidigt på morgonen o man åker in under dagen, det har jag inga problem med, men de får man ju såklart inte välja själv.

Idag har jag varit o fikat med Madde o lilla Casper på stan, herregud så bebis sjuk man blir när man ser honom, de små knorrande ljuden o sådär mysigt mjuka dom är när dom är så små, vill ha min egen NU =)
Min mamma fyller år idag så vi ska dit vid 18 tiden o fika lite, så gott med kakor, bullar o tårta, jag har bestämmt mig att jag måste dra ner på gosakerna när bebisen kommit, har aldrig ätit så mycke snask som jag gör nu.
Äter godis, kakor, bulla, glass varje kväll, inte allt på samma gång men alltid något av det.

Var nyss o vägde mig 70 kg, det betyder att jag gått upp 10 kg under den här graviditeten o ja kan inte alls klaga, med Neo gick jag upp 17, har sen dess aldrig kommit ner till min "startvikt" som jag vägde innan jag blev gravid med Neo, då vägde jag 52 kg... Efter en HÅRD sommar med alldeles för mycke fest o andra dåligheter, jag var fruktansvärt tärd o mådde riktgt dåligt den sommaren.
Vet helt ärligt inte hur mitt liv hade sett ut idag om de inte hade varit för att jag blev gravid men våran lilla Neo.

Nelly furtados "all good things"

Honestly what will become of me
Don't like reality
It's way too clear to me
But really life is daily
We are what we don't see
Missed everything daydreaming.


Gillar den texten så mycket!

Kommentarer
Postat av: helena

åh, jag vill att du ska föda NU! :) ju fler jag hör som går över tiden desto mer inser jag att jag också kommer att göra det. jag vill inte gå över tiden! vill föda om typ 2 veckor! orkar inte vänta mer..det är ju tungt att vara gravid! jag har ont överallt. puh.

2007-11-22 @ 21:49:01
Postat av: madde

Tack för idag=) var jättetrevligt. Kul att surra med någon som faktiskt VET vad man pratar om! Gör jag gärna om snart igen!

2007-11-22 @ 22:41:09
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Linda

Madde - Tack självde var jätte trevligt o precis som du säger kul att surra med någon som VET =)
Helena - Jo tyvärr går ju de flesta förstagångs föderskor över o det suger verkligen, 1 enda dag över tid känns som en evighet =(
Får hoppas du slipper det.

2007-11-23 @ 10:10:23
Postat av: Erica

ingen uppdatering, betyder det att du har åkt in kanske? vad roligt att det snart är dax!så spännande! ser fram emot min dag om 5 veckor sisådär!massor av lyckoönskningar

2007-11-23 @ 14:28:19
URL: http://humilis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0