Ny frippa

Efter jag lämnat Neo på dagis gick jag hem o åt frukost, vilade en stund o sen åkte jag in till stan, fick ett infall att jag skulle klippa lugg så jag gick in på Gossip för att höra om dom hade tid nån dag i vecka el nästa, dom hade tid nu på engång så de var bara att slå sig ner i stolen o få de gjort innan jag skulle ångra mig :-)
Men de gjorde jag inte, blev skit nöjd.
Kändes skönt att göra något för sig själv, inte så att man känner sig spec het för tillfället, så en liten förändring gör så mycket :-)



Mötte upp Anna-karin o lilla Ronja o gjorde stan med dom nån timme, kikade på alla söta små bebis kläder o tog en snabbfika, super trevligt.
Hem o hämta Neo på dagis som var super grinig o trotsig, dessutom hade han massa klösmärken i ansiktet, ska höra med fröknarna imorgon vad som eg har hänt på dagis idag för han är verkligen inte sig själv sen jag hämtade honom, bara går runt o skriker o gnäller o jag blir snart TOKIG, han bits o nyper mig.
Slår vad om att de är en viss ****** unge där på dagis som klöst han i ansiktet, gillar inte alls de där barnet o jag har sett hur h*n går på dom andra små oxå, men vad kan man göra? Kan man säga åt fröknarna att dom måste säga åt de barnet, kan man som förälder kräva något??

Nej nu ska jag sluta gnälla o sätta igång med att laga makaronilåda till middag.

Kommentarer
Postat av: Erica

fint med lugg! Och jo, du som förälder har rätt att kräva massor för ditt barn! Bara att kräva på och inte vara rädd för att prata med förskolepersonalen, de ska vara utbildade för att kunna ta hand om sådana situationer. (vi pratar mkt om sånt på skolan nu, det enda man ska vara försiktig med är att man inte gör det på ett kränkande sätt då vissa människor tror att man klankar ner på dem, vilket du vill visa att du absolut inte gör.)

2007-11-05 @ 20:40:22
URL: http://humilis.blogg.se
Postat av: madde

Du blev ju jättefin med lugg:) Jag har också varit sugen på att klippa lugg flera gånger men jag är på tok för feg! =/ Nåja, en vacker dag ska jag också våga klippa mig:)

Håller med Erica ovan. Klart du ska kunna kräva saker för ditt barn! Prata med dom och fråga vad som har hänt. För om Neo är orolig hemma efter han varit på dagis så måste dom ju göra något!
Kram på dig!

2007-11-05 @ 22:04:39
URL: http://tildesmamma.webblogg.se
Postat av: Mela

Håller med ovanstående, jättefint med lugg. Behövligt att fixa till sig och unna sig något i dessa tider. Tycker också att du ska kunna kräva saker för ditt barn. Om Neo beter sig annorlunda efter han varit på dagis så tycker jag att du har rätt att veta vad som försegår där. Skulle bli en tigermamma om någon gjorde illa mitt barn, usch. förtår verkligen att du blir upprörd.

2007-11-06 @ 09:46:51
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linda o Neo

Frågade på dagis idag o de sa att inget hade hänt igår, men de kan ju vara så att de inte sett att något hänt, man blir iaf ledsen när ens barn har klösmärken i ansiktet o liknande.

2007-11-06 @ 09:57:53
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: helena

vad fin du blev i håret!
klart du kan säga åt fröknarna! man kan ju lägga fram det på ett trevligt sätt, alltså inte vara arg eller "på". tex fråga vad som hänt och hur de arbetar för att sånt inte ska hända, att du tycker det känns tråkigt att han kommer hem med klösmärken..

2007-11-07 @ 21:09:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0