Skönt att sova

Dagen började underbart, vaknade kl 07.20 av mig själv, så skönt att slippa bli väckt varje morgon.
Lars vaknade han med så vi låg o surrade o slö kollade TV i sängen tills Neo vaknade 8.30 från hans sov rum hör vi ett glatt "Heeeeeej" så jag klev upp tvättade honom o bytte blöja o kläder, gjorde i ordning välling o tog upp honom i våran säng, men han var inte alls sugen på att ligga still utan for som ett yrväder runt i hela huset.

Lars o Neo steg upp o åt frukost o jag låg kvar o funderade på när bebisen eg har tänkt att komma, börjar bli väldigt less nu på att bara vänta o vänta, det är ju inte så att jag sitter hemma o väntar hela dagarna men det är ändå påfrestande, vill ju gärna ha de "överstökat" eftersom det är något jag verkligen gruvar mig för, är LIVRÄDD för förlossningen o smärtan, just för att jag förra gången inte kände att jag kunde hantera den riktigt, hoppas de ska gå bättre den här gången.
Varit ut på en promenad med Neo i pulkan har vi oxå hunnit med o städat har jag gjort *Duktig*

Idag ska vi äta mjukbakad fläskfile, hemmagjord klyft potatis o kantarell sås gissa om jag längtar till middag =)
Igår var vi förbi Kioskpiraten efter middagen o jag laddade upp med en godispåse för 100 kr, så nu ska jag väl klara mig några dagar.

Kommentarer
Postat av: helena

usch vad jobbigt att vara rädd inför förlossningen. eftersom jag aldrig varit med om någon förlossning så längtar jag ju bara efter min! haha! tycker det ska bli spännande att se hur det går, om jag klarar av att slappna av trots smärtan. det blir säkert inte alls som jag tänkt mig och så får jag råångest nästa gång jag är gravid (om jag blir det nån mer gång). men men, än så länge är jag lyckligt ovetande om HUR ont det kommer göra, så nu känns det bara spännande.
vi ska nästan äta samma sak som er idag, älgfilé med potatisgratäng och kantarellsås! mamma och pappa kommer hit på middag.
oj vilken lång kommentar det här blev ;)

2007-11-24 @ 17:41:50
Postat av: Linda

Helena - Det är bara roligt med kommentarer :-)
Det kndes helt ok förra gången innan de satt igång just för att man inte visste vad man hade att vänta, nu när jag vet de är jag rädd, men alla upplver ju smärta så olika inte säkert du kommer tycka de är så farligt, vi får hoppas de iaf :-)

2007-11-24 @ 17:48:23
Postat av: Mela

Vet hur du känner dig, fy så jobbigt det är att gå över och speciellt när man gruvar på förlossningen. Men jag tror du kommer fixa det hur bra som helst, du verkar vara en stark tjejja ;) Kram på´re

2007-11-24 @ 19:13:29
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linda

Hej, hamnade här genom "tildesmamma-bloggen". Hoppas att din förlossning kommer igång snart, ser framemot att fortsätta läsa om er, snart är du en tvåbarnsmorsa ju!!
Ha en trevlig helg!

2007-11-24 @ 21:12:41
Postat av: Jessica

Hoppas bebisen vill komma ut snart :-) Tror förlossningen kommer gå jättebra!

2007-11-24 @ 22:57:37
Postat av: emelie

nu borde det väl ändå vara dax för lilltjejen att titta ut tycker jag! "små kusinerna" måste ju få träffa varandra sen, gud så kul!
jag är lite avundsjuk på dig, nu vill jag coskå ha en till ;)
om du inte känner dig alltför trött och så, så skulle det vara trevligt med en fika ngn dag? :)
KRAM

2007-11-25 @ 00:27:41
URL: http://em3lie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0