Söndag

Då var den här helgen snart över, den har varit helt underbar men kännts något lång, tyckte de var fredag redan i Torsdags, vad har vi gjort i helgen då? Ja, myst hela familjen, sovit ut eftersom vi haft barnvakt både torsdag o fredag, köpt en ny syskon vagn, ätit god mat, umgåtts med vänner o familj.

I veckan ska jag försöka fixa de sista inför bebisens ankomst, typ bädda bebis sängen, vika in de nytvättade kläderna i garderoben o ställa i ordning, bebisen kommer få sova i vårat rum men i egen säng, iaf nu under de första veckorna medammning o så, jag försöker tänka positivt på de här medammningen att de ska gå den här gången, de funkade ju iofs med Neo men han ville äta hela tiden o jag hade ont o tyckte de känndes lite "äckligt" att ha någon ätande där 24 timmar om dygnet, aldrig känna sig riktigt fräsch för mjölken fullkommligt sprutade.
Nu ska jag göra ett försök men känner jag att de inte funkar så är deinget jag tänker ha dåligt samvete för, Neo har ju vuxit upp o ären välmående kille trots att han är ett flaskbarn :-)

Kommentarer
Postat av: Mela

Tack för inlägget, lite uppmuntrande var det trots allt. man är ju inte ensam om att känna såhär! Instämmer gällande amningen, jag ska verkligen ge det ett försök men funkar det inte så tänker inte jag heller ha dåligt samvete över det. engla är ju ett flaskbarn, och har även hon överlevt :)

Köpt NY syskonvagn???

2007-11-04 @ 16:40:47
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: helena

jag har känt att det där med amning kommer bli helt jobbigt..har hört så mycket negativt kring det. men idag på fub:en pratade vi om amning och jag blev helt inspirerad, tyckte det lät så MYSIGT att amma, när man väl fått det att funka. så jag hoppas det fungerar för min del. men som du säger, funkar det inte så är ju inte det hela världen!

2007-11-07 @ 21:06:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0