Trött

Jag måste bara få klaga över hur dåligt jag sover på nätterna, jag är trött o somnar tidigt men vaknar upp flera gånger per natt o måste springa på toa, bara de är ju jobbigt, sen gör de ju inte saken bättre att man är täppt i näsan o vaknar upp tok torr i munnen, spear ingen roll om jag dricker de går inte över.
Ska väl inte klaga har ju bara 13 dagar kvar nu enl UL o 3 dagar enl mina beräkningar 6 dagar enl spå kvinnan så vi får se vem som har mest rätt :-)

Varit uppe hos Neos farmor o farfar o hälsat på efetr dagis, lekt med katten, ätit lite mellis, busat.
Nu är vi hemma o ska laga mat, blir färsbiffar fyllda med soltorkade tomater o fetaost SÅ gott, till de blir de fullkorsn pasta o en sallad, orkar inte göra något mer avancerat idag.

Kommentarer
Postat av: Mela

inte nåt mer avancerat?? heh, jag tycker det låter avancerat..maten allstå. tänker bara på mat, har inte fått middag än. mannen som lagar idag :)

tröttheten. vet hur jobbigt det är. men samtidigt skönt att veta att man inte är ensam, det är fler som ligger sömnlösa om nätterna! och dessa piss/dricka pauser. Man bara fyller på och tömmer hela nätterna ...

2007-11-06 @ 17:04:36
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linda o Neo

Mela - Planen var att göra en Lassage men gick i taket då jag först upptäckte att vi hade slut tomater, sen rann bägaren över då jag insåg att vi heller inte hade lassagne plattor, såfick bli färs biffar :-)
Har införskaffat saliv stimulerande sug tab att ha på natten då man vaknar torr i munnen, hjälper liite :-)

2007-11-06 @ 19:25:18
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: madde

Håller med Mela, så där avancerad mat lyckas jag knappt göra ens på helgerna:) Jag tycker att hemamgjord pizza är avancerat.. haha:) Men gott lät det:)

Det här med piss och drick pauser under nätterna.. Det är nog en förberedelse för vad som komma skall. Nattvak, amning och blöjbyten mitt i natten:)

Och vill inte skrämmas, men JA det är en stor omställning att få två barn. Hade aldrig kunnat föreställa mig det! :) Men det tar nog några veckor i början innan man får rutiner och lär sig bli effektiv. Just nu hinner vi knappt ens utanför dörren. Men det blir väl lätt så när barnen äter, skiter och sover i omgångar:) Men hur mycket det än är så ångrar jag mig inte för en sekund:) Det är hur härligt som helst att vara fyra! :) Så både du och Mela har bara gott att vänta er:)

Kram kram!

2007-11-07 @ 13:08:24
URL: http://tildesmamma.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0