Uppdatering

Nu var de verkligen länge sen jag skrev nåt, nu ska jag ge de missunsamma  människorna som jag vet läser men oftast inte skriver el gör de det så är dom anonyma något att bita i så håll i er.... =)

Till att börja med så fick vi avslag ang utökad dagis tidför Neo, fick veta de igår o blev grymt besviken, kärringen jag pratade med var så grymt dryg de gjorde mig mest förbannad.
Trodde ju i och med läkar utlåtandet att de lixom var "klart" men icket.
Fattar eg inte varför vi fick de, hade ju hur som fått betala extra vilket jag gladeligen gjort, Nåja skit samma.

Vad har hänt i veckan då, tja har hunnit med fika med mammorna, varit ute på krogen (igen) lunch med Martina o Lucas, shoppat, promenderat, Lekt med Alvina o Linnea, varit hemma o busat med kidsen mm.

Just ja, igår var jag förbi hos plastik kirurgen o bokade til för en konsultation, jag har tänkt operera brösten igen.
Gjorde min första operation för 6 år sen o har sen dess varit missnöjd med storleken hade önskat mig större än vad de blev, flera gånger tänkt göra om dem men de kostar ju lite.
Så nu fick jag iaf tid den 14 april hos Anders Liss, aldrig träffat honom men bara hört gott om honom han ska tydligen vara mycket skicklig o duktig så vi får se vad han säger om min önskan.
Kanske en del som läser tycker men gud så onödigt el gud så ytligt men de struntar jag i fullkommligt jag har så länge velat göra dem, jag var väl 14 när jag första gången började tänka på det o 20 år när jag gjorde dom o i och med att jag vart missnöjd med storlekn då o ville ha större direkt, inte har dom blivit större el fastare efter 2 graviditerer o barn heller, även om jag borde vara "nöjd" med att dom forfarande sitter där dom ska =) så ser jag det lite som att jag gör något för mig själv, lite egoistisk o ytlig måste man väl få vara.
Att lägga sig under kniven o skära i sin kropp frivilligt anses väl av många som ganska extremt, kanske har jag en skev el sjuk bild men ser de faktiskt inte alls som särskillt konstigt.
Gruvar mig redan fruktansvärt för efter operationen eftersom jag förra gången blev så dålig o hade så fruktansvärt ont att jag trodde jag skulle dö på riktigt, men de jag pratat med som gjort mer än 1 operation säger att de inte gör lika ont andra gången, vi hoppas på det då.

Just kommit hem, smet iväg med Linnea o snydade i mig en GI brugare.


Vill bara tipsa om Solanas nya solsäng, solade 13 min idag o är ta mig tusan som en pepparkaka, fick verkligen färg, solariet är verkligen bra, har inbyggd MP3 så bara att plugga i lurarna o njuta, den har en fräsch doft essens som kommer små puffar då o då så man luktar gott, den har an svalkande ång dusch som under soltiden sprutar ut en svag dusch o svalkar, toppen helt enkelt!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Om du vill operera större bröst så tycker jag du ska göra det! när det gäller ens egen kropp och vilja så ska inte andras åsikter få hindra en om man tror att man blir nöjdare och mår bättre efter en operation! Kör hårt!

2008-04-03 @ 09:23:42
URL: http://www.emeliewarja.blogg.se
Postat av: Dollan

Linda...Fick ni avslag vad fan?
Hur ska ni göra?? Är de bättre med Neo..När ska vi ha "tuttesnack";?ha såååån beslutsånget//Dollan

2008-04-03 @ 14:06:18
Postat av: pyrris

Taskigt att Ni fick avslag, har ni sökt om det igen eller?? Hoppas de går igenom i så fall..

2008-04-03 @ 18:15:46
URL: http://gybrant.blogspot.com
Postat av: Linnea =)

Varför fick ni avslag?? Vad var det för fel nu då??

2008-04-03 @ 20:12:47
Postat av: Minna

Klart du ska operera brösten om det är det du vill. Har själv funderat mycket på det, men det kostar ju såååå mycket pengar! :(

2008-04-03 @ 20:25:15
Postat av: Lena

Tråkigt med avslaget till dagis men jag tycker att du kan överklaga prata med dem. Säg lite försiktigt att det inte kommer vara för evigt bara just nu när du inte är på topphumör. Jag vet att flera har fått det när de säger att det är för en kort perjod och inte tills han fyller 18 år. Jag håller tummarna en gång till för dig om du bestämmer dig för att överklaga.

2008-04-04 @ 08:41:28
Postat av: Anna

klart du ska operera dig om det är det du vill! är också grymt sugen, var det redan innan jag fick barn och det är ju inte direkt så de blev bättre efteråt! =P
martin fattar inte, han tycker inte att jag ska göra det så jag kan nog glömma sponsring fran hans sida...=) fast å andra sidan skulle han nog inte heller våga säga om han tyckte att jag SKULLE göra det. hihi=)
hoppas att ni får en mysig helg!!

PS ruggigt skönt att läsa att det är ngn fler än jag som fortfarande gillar att gå ut!! får ju nästan dåligt samvete. är grymt festsugen igen nu trots att det inte var länge sen vi var ut sist. tyvärr är det många av mina vänner som är gravida nu så det finns inte så många att festa med..längtar tills de "kläckt" så man får med sig lite brudar ut igen!!! DS

2008-04-05 @ 18:58:29
URL: http://allaboutus.blogg.se
Postat av: Hanna

Hej
Tråkigt att du blev besviken på svaret om fsk. Men tror du inte själv innerst inne om du för honom mer till fsk. Hur ska han då lära sig hur man funkar hemma och som en familj. "krävande" barn behöver närhet av sina föräldrar och vill ha uppmärksamhet av dom . Inte personal på fsk.Att ha honom mer på fsk är ju bara att skjuta fram problemen. Du har ju all tid i världen att umgås med ditt barn när du är mammaledig.Och gå på tex tekniken hus, leos , badhus, stor och litemn Skogen lekplatser och framör allt mysa hemma mm.
När han blir äldre kommer du att sakna tiden. Dom är bara små 1 gång.
Njut av din son istället för att se honom som ett "krävande" barn och var glad för att han är frammåt och vill göra saker.

2008-04-05 @ 19:22:54
Postat av: Linda

Hanna - Nej jag kan inte göra alla dessa saker ENSAM med Neo för jag har bara 2 armar o de räcker inte till, till 2 barn spec inte om jag är ensam någonstans med Nike o Neo.
Jag njuter av min son.
O just nu kanske jag bara vill skjuta fram alla "problem" för att jag vissa dagar bara inte känner att jag riktigt orkar med.
Vi myser hemma, ganska ofta med både jag o Neo blir rastlösa o vill helst inte sitta inne men de går inte att åka på Leos el bada med 2 barn ensam.
Är skit less på allas "veta bäst" kommentarer, en del vill säkert bara väl men med tanke på tidigare inlägg så är det lite "känsligt" du fick mig faktiskt att känna mig lite som att jag inte uppskattar Neo, kanske inte så du menade men så tolkade jag det.

Nåja jag behöver inte förklara något för nån eg.

2008-04-06 @ 00:08:11
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: hanna

Linda jag tror inte allas du inte uppskattar din son. Jag tror snarare du underskattar dig själv. Tro mig du KAN mer än du tror. Klart att du klarar av att göra saker med båda barnen. Kan inte din sambo/man gå ner i tid från jobbet så får ni mer familje tid.Min första son tog mkt tid när han var liten men det jag gjorde var att jag tog tid med bara han. Och gjorde saker med bara honom och gav honom allt under en tid och det vart vändningen för honom.Jag har 23 månader mellan mina första barn. Nu är han den finaste 8 åringen man kan tänka sig.
Sen så bara man är ute med barnen och låter dom springa lös så rastar dom av sig jätte mkt.
Du får nog dig själv att känna som en dålig mamma men tänk i stället att det här klarar jag av.
ta du mammaledigt med neo och låt din respektive ta lillasyster. Barnen är bara små i gång
Kram på dig jag vill ju bara hjälpa dig.

2008-04-06 @ 09:48:03
Postat av: Linda

Hanna - TACK nu kändes de bättre, ja jag ska absolut be om mer hjälp o hitta på saker med bara Neo. =)
Sorry om jag "dömmde" ditt inägg o tog det som ett påhopp men du kan ju läsa kommentarerna i andra inlgg så förstår du säkert varför.

2008-04-06 @ 10:18:47
URL: http://www.neoelian.webblogg.se
Postat av: Minna

Jättebra förslag av Hanna. Tycker också du kan be om mer hjälp. Din mamma och K vill sääääkert ha Nike en dag så du kan t.ex. åka på Leos med Neo :) Jag tror också att det blir bättre om du gör saker ensammen med honom. Kram, Linda!

2008-04-06 @ 11:15:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0