Sovmorgon

Tack för alla som skrivit uppmuntrande kommentarer, det värmer verkligen att höra.
Vi har fått tid hos läkaren den 21 feb med Neo, vet egentligen inte vad läkarebesöket ska vara till för men läkaren vill väl se Neo, de är ju självklart bara bra.
Pratade med en av fröknarna i torsdags när jag hämtade Neo o hon tyckte de kunde vara en bra ide att han fick vara nån timme extra i veckan, jag har själv aldrig hört talas om någon som fått de beviljat men de hade dagis fröken, de var en flicka på ett dagis i sunderbyn som Neo var väldigt aktiv o föräldrarna hade fått beviljat 5 tim dagis 5 dagar i veckan.
Ringde kommunen o frågade för nån månad sen men kvinnan jag pratade med sa att de bara var i särskillda fall tex att föräldrarna är sjuka alltså inte tillfälligt utan kanske sjukskrivna o utbrännda el liknande pga jobb.
Sjukt tycker jag då ska de ju räknas att man har de jobbigt hemma oxå med barn.
Vill förtydliga att jag är medveten om att ha barn inte är någon dans på rosor hela tiden men man måste ju som förälder ha rätt att spy lite galla o gnälla, det betyder ju inte att man inte älskar sina barn lika mycket som en som aldrig klagar (men kanske lider i tystnad)?

Vi har haft barnvakt till båda barnen över natten, lämnade dem hos mamma vid 16 tiden sen åkte vi förbi Miss mac o åt pizza, handlade lite inna vi åkte hem.
Slog på bastun o hade de super mysigt, vi har så roligt tillsammans jag o Lars när de är bara vi, i början efter vi fick Neo o vi var ensamna kändes de verkligen som att de enda vi hade gemensammt var Neo, vi hade som inget annat att prata om o de vart ibland som pinsamm tystnad, men nu känns de som vi hittat tillbaks till varandra o kan prata om annat än barnen o fjnata oss o ha skoj tillsammans som "vuxna".
Grävde fram allt onyttigt vi hittade i skafferiet o kollade Let's dance.

Nu på morgonen ringde jag mamma för att höra hur de hade gått i natt, Neo hade fått magsjuka i natt, stackars liten han hade kräks 2 gånger o gtåtit efter mamma o pappa men sen hade han piggnat till o somnat om.
Idag var han pigg o hade ätit frukost så vi hoppas att de kanske bara var något ytterst tillfälligt o att jag slipper få skiten.
Sitter i soffan nu o myser med lite skvaller tidningar o lyssnar på när Lars bygger nere i de blivande lekrummet, ska åka ut o handla lite hyllor, tavellister, krokar till handdukar (till bastun) o ta en fika innan vi hämtar våra små.

Nu är de bara ca 1 vecka tills Nike's namn papper måste vara inskickade till skattemyndigheten o jag har lite ide torka vad gäller mellannamn har af bestämmt att hon ska ha Nike som tilltals namn o Ängla men mer då? Kom gärna med förslag allt är välkommer vanliga o ovanliga.

Helt UNDERBART vackra låtar som spelas mest här hemma nu  http://www.myspace.com/nostralove

Kommentarer
Postat av: minna

nike och ängla är väl super, måste hon ha fler?!

2008-02-09 @ 19:00:29
Postat av: mela

larsdotter?! :) Både maja och engla-li heter mattiasdotter efter deras pappa (och dom har enbart det som andranamn)

2008-02-09 @ 21:17:53
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linda

Minna - Nja eg inte men jag hade gärna velat ha ett till, Neo har 2 mellan namn :-)
Förslag?

Mela - har faktiskt aldrig tänkt på de, ska fundera.
Fler förslag?

2008-02-09 @ 22:11:11
Postat av: mela

Ta efter en släkting? eller en nära vän som betyder mycket?

2008-02-10 @ 10:47:17
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: Linda

Mela - har kollat på lite gamla släkt namn o hittat 2 Hilma o Adina men vet inte vad jag eg tycker om dom.
Funderar på Isabell, inget spec med namnet tycker bara att det är så fickigt fnt.
Älva är fint oxå men då blir de inte Ängla, blir som lite kaka på kaka :-)

2008-02-10 @ 11:23:54
Postat av: mela

Adina tycker jag funkar ihop med dom andra namnen, tycker namnet i sig är fint också! :) svårt med dessa namn. Tur att vi sluppit mellannamnen, hade ju inte lite problem med tilltalsnamnet den här gången ;)

2008-02-10 @ 17:24:56
URL: http://melano.webblogg.se
Postat av: emelie

anv: vilma
lösen: vilma

2008-02-15 @ 14:41:47
URL: http://em3lie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0