Tankar

Kanske inte är vidare roligt att läsa om min medicinering, men de struntar jag i bara att sluta läsa om de är trist.
Vill själv ha kvar detta för min egen del o kanske för andra som tycker det är intressant att läsa om just detta med ADHD o medicinering, jag läser själv flitigt bloggar om medicinering o ADHD, blev mycke medicin o Adhd på de 3 första raderna =)
Nåväl inne på 3 e dagen helt utan medicin, så hur känner jag mig då? väldigt konstig känner jag mig, har de klassiska "utsättnings symptomem" som eg är ett finare ord för abstinens som är presic vad de är, jag känner ju så väl igen det eftersom jag haft abstinens förut, då inte medicin utan annat.
Svettningar, vansinniga humörsvängningar, blixtliknande elstötar i huvet o okontrollerade gråt attacker.
Kanske inte de smartaste att helt lägga av bara sådär, borde trappa ner men kanske lika att sluta tvärt om detta går över snart.

Fått tid hos Neuro teamet på sunderbyn den 13 mars, ser verkligen fram emot att få igång utredningen nu o få min diagnos på papper, kanske mest för min egen del, känns som ett sätt för mig att berabeta o acceptera den jag faktiskt är, använda min ADHD till något riktigt bra
Tänk er att i år gå o känna sig så jävla missanpassad, vara för "udda" för att passa in i de normala men för normal för att passa in i det udda, det är tärande.
Aldrig känna ro, hela tiden snurrar hjärnan på i 200, tankarna är som zappande tv kanaler.
det finns en dokumentär som heter "Mitt huvud är en torktummlare" o de är väl lite så det känns, bla.
Har läst massor senaste tiden om ADHD på nätet o jag kan säga att innan jag gjorde de var jag säkert lika okunninga som många av er som läser, tror att ADHD ungefär handlar om att ha svårt att koncentrera sig, vara lite het i humöret el kanske vara mindre interligent än andra människor.
Detta är då helt fel.

Saker jag bestämmt mig för att försöka ändra/tänka på är att inte vara så känslig för kritik o ta åt mig, sluta leta "undermening" i ALLT tex "Jaha, nu gick han. Gjorde jag nåt fel?" "Hmm... vad menar hon med det
egentligen? Ser jag konstig ut?"
Trots att det säkerligen inte finns några "dolda budskap" i meningen el handlingen, till o med positiva kommentarer kan verka mystiska o väcka någon sorts misstänksamhet.
Det sägs att personen med ADHD verkar ständigt åka berg o dalbana när det gäller humöret.
Det svänger hej vilt o jag tar ut svängarna också, men detta är inget problem för mig men för de i min omgivning, spec om de inte vet vad det beror på.
Jag är ju lite så att jag säger "vad som helst" närsom helst, detta beror på att jag tänker icke- linjärt, vanliga människor tänker linjärt.
Ungefär som en rak linje mellan A B C.  A ligger närmare B än C ligger närmare A.
Inte hos oss, vi tänker "runt" saker, alltså icke - linjärt.
Min oförmåga att slutfötra saker, förklaring till detta är att jag blir distraherad, uttråkad o hittar något nytt att göra ist, detta måste jag bli bättre på tex dela upp stora moment i mindre mer hanterbara delar, lära mig vara stolt över de små del-mål jag slutfört o focusera på slutmålet.


Kommentarer
Postat av: helena

måste kännas skönt nu ändå när du har en diagnos. jag tänker på dig!

2009-02-10 @ 15:26:12
Postat av: Mikael

När man kommer vidare i läsandet om abc diagnoser och börjar ifrågasätta den officiella versionen. Pga ens egna skäl. Läser man på http://scholar.google.se/ där forskarna lägger ut direkt utan att det passerar APA (US Psyk förening) el Svenska Socialstyrelse (Det är förenat med landsförvisning typ om man kritiserar psykiatrins sk hjälp).



Då hittar man en hel del massa spännande om adhd relaterat som motsäger den stagnerade bilden av mina hyperkolleger. Grejjen är att man måste fördjupa sig i naturvetenskap, genetik, neurologi för att föregen del kunna sätta ihop allt. Det krävs otrolig drivkraft och egen tid som gör att många inte hinner med.



Om man letar efter svar så får man inte många av adhd diagnosen. Jag har lagt ner att förklara vad jag vet om ADHD o ABC, Stress, Trauma Stress, våran Gen'otyp osv osv och försöker begränsa mitt snack om detta till personer jag bara känner.



Det märks snabbt att du har samma genotyp som oss andra. Det finns en massa att läsa om oss 2500år bakåt i tiden, bara man vet vilka personer som tillhör oss o vilken personlighets typ det handlar om. Men intresset är svalt om detta iom att dom flesta är intresserad av annat.



Hopps allt löser för dig. Vill inte tjata mer om detta, vill int gör dig arg el upprörd ;) Så jag vågar int säga mer då hehe.



Men lycka till o hälsa familj.

2009-03-15 @ 14:59:24
URL: http://www.metrobloggen.se/mirhepo

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0