Alias

Vaknade med ett halvdåligt humör idag, varit en del såna mornar nu de sista veckorna, känner direkt jag slår upp ögonen hur dagen kommer bli, denna dag hade kunnat vara rätt okej men så började jag o L små tjafsa i morse o direkt så dog humöret.
Ska till läkaren kl 13,15 idag o mest troligt byta ut medicinen, den gör verkligen inget positivt med mig just nu, snarare tvärtom, så nu byter vi sort o hoppas på mirakel.

Neo började dagis idag efter några veckors jullov, som han har längtat, det har jag oxå gjort, att få tillbaks våra rutiner o mer struktur.
Jag är en sån människa som måste ha rutiner o veta hur saker kommer se ut långt innan de händer, minsta avvikelse gör att allt rasar för mig.
Har på senaste tid tagit tag i mina problem på allvar o nu fått en super läkare som verkligen lyssnar o förstår, så han har skickat en remiss för min del om en utredning, inget jag tänker vara hemlig om utan berättar öppet för alla läsare, troligtvis så har jag en sjukdom el det heter eg Neuropsykiatriskstörning som heter ADHD.
Detta är inget nytt utan jag har haft stora problem så länge jag kan minnas men inte tagit tag i det o ingen har från de jag börjat skolan velat se det, så verkar det iaf, ja jag är jävligt bitter över att ingen såg det redan från början, så kanske saker i skolan hade blivit så annorlunda, jag skyller ifrån mig allt ansvar det var dom vuxna, lärarnas jobb att se det.

Detta vart verkligen ett stökigt inlägg men ville bara skriva av mig lite.


Lyssnat på denna underbara grupp hela morgonen, det har nog fått mig på lite bättre humör =)


Kommentarer
Postat av: Emilia

Jag har länge misstänkt att jag också har ADHD. Men jag orkar bara inte utreda det. Har ätit medicin för depression i sju år och lär få fortsätta med det. Hoppas att du får en diagnos. Jag tror att det kan vara skönt.

2009-01-08 @ 13:51:33
URL: http://milla.klixklax.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0