Höst o förändring?

Håller mig hemma idag, känner mig inte helt kry.
Precis kollat Ginas hemsida, åh jag vill ha massor, älskar höst o vinter modet, leggings, stora skona koftor o tunikor.
Fick en jätte fin kofta o tunika när jag fyllde år men ärligt ser de snyggasre ut på bild än på (mig iaf)
Vill gå ner i vikt en hel del men är så sockerberoende att de är hemskt, har försökt sockersanera mig själv men klarar det endast några timmar innan jag bryter ihop o blir hysterisk.
 Som vanligt när hösten kommer blir jag otroligt rastlös o vill ha förändringar i mångt & mycket. Just nu är det mitt hår som ligger risigt till, flera gånger pratta om att göra ngt drastiskt med det, alltså klippa rätt kort men får panik av tanken o vågar inte även om jag så gärna vill.
Lite som Rihanna/Robyn, säkert super snyggt om man är fixad, men hur ser de ut till vardags? Ska jag? Menar jag gör ju inget med mitt långa hår :S



Kommentarer
Postat av: Mela

Jag har länge varit sugen på "Rihanna frisyr" eller side cut, galet jag vet ;) Tyvärr är jag alldeles för feg, men vem vet... ;)

2010-10-05 @ 11:50:09
Postat av: Linda

Mela - Jag har haft side cut o trivdes massor med de, denna gång hade jag dock velat klippa på längderna oxå o ha side cut, men de är jag nog för feg för.

Ska gå in till ngn skön frisö salong i dagarna o höra om man kan göra ngn cool variant på side cut utan att klippa resten av håret :)

Klart du vågar =)

2010-10-05 @ 14:13:47
URL: http://neoelian.webblogg.se/
Postat av: Hannah

Klipp längre page det gjorde jag för att vänja mig vid kort hår :) eller kort men i mina ögon kort :)

2010-10-05 @ 15:02:47
Postat av: Linda

Hanna - Nä de vill jag nog inte ha, antingen eller, är ju eg mest undercut jag är sugen på men riktigt coolt de hade varit att klippa en kort Rihanna frippa, nåväl de tåls att tänka på :)

2010-10-05 @ 20:06:31
URL: http://neoelian.webblogg.se/
Postat av: Maria

Hej och tack för din kommentar!



Valde pga mitt yrke att inte genomföra en steloperation. Min läkare menade på att jag tappar 30-40% av rörligheten (jag tror att det var dom % han sa) men som med alla operationer finns risken att det misslyckas och du blir helt stel i handleden eller att det inte blir nån skillnad. Jag var för feg för att chansa.



Jag vet egentligen inte heller så mkt om diagnosen, bara att det inte finns medicin mot det, går inte att bota och att det enda som kan få bort smärtan är stelop. om det lyckas.



Däremot finns det mkt hjälpmedel, handledsotros är faktiskt jättebra, lindrar smärtan mycket. Bra att testa att leva med den ett tag innan man väljer stelop.



Jag har haft min diagnos i så många år så jag har lärt mig att leva med smärtan och kommit på små trix som underlättar.

Bra att göra är att träna musklerna för att stärka handleden genom att te.x lyfta ett mjölkpaket enbart med handleden...



Maria

2010-10-24 @ 21:53:20
URL: http://mwik.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej och tack för din kommentar!



Valde pga mitt yrke att inte genomföra en steloperation. Min läkare menade på att jag tappar 30-40% av rörligheten (jag tror att det var dom % han sa) men som med alla operationer finns risken att det misslyckas och du blir helt stel i handleden eller att det inte blir nån skillnad. Jag var för feg för att chansa.



Jag vet egentligen inte heller så mkt om diagnosen, bara att det inte finns medicin mot det, går inte att bota och att det enda som kan få bort smärtan är stelop. om det lyckas.



Däremot finns det mkt hjälpmedel, handledsotros är faktiskt jättebra, lindrar smärtan mycket. Bra att testa att leva med den ett tag innan man väljer stelop.



Jag har haft min diagnos i så många år så jag har lärt mig att leva med smärtan och kommit på små trix som underlättar.

Bra att göra är att träna musklerna för att stärka handleden genom att te.x lyfta ett mjölkpaket enbart med handleden...



Maria

2010-10-24 @ 21:54:29
URL: http://mwik.blogg.se/
Postat av: Vi2blir3.se - Malin

Får verkligen hoppas de =) Men jag har en känsla av att hon bara tjuvtränar - kommer säkert ingen bebis fören i slutet av november :P bara därför! =)

2010-11-03 @ 22:25:44
URL: http://vi2blir3.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0